kolmapäev, veebruar 16, 2011

Male kui religiooni mudel

Ülikooli maleklubis oli eelmine nädal mänginud neli inimest. Täna olime mina ja Sander kahekesi. Mängisime matši mõtlemisajaga 10 minutit. Minu mälu järgi mängisime seitse mängu ja tulemus oli 5:2 Sandri kasuks. Valgetega sain kaks võitu ja kaks kaotust, mustadega kolm kaotust. Võidud tulid kolmandas ja seitsmendas mängus.

Sander-Runnel
4. mäng
1. e4 e5 2. Rf3 Rc6 3. Oc4 Rf6 4. d4 ed 5. 0-0 Re4 6. Ve1 d5 7. Od5 Ld5 8. Rc3 La5 9. Ve4+ Oe6 10. Rd4 Rd4 11. Vd4 Oc5 12. Vh4 Vd8 13. Lh5 Lb6 14. Re4 Oe7 15. Og5 Lb2 16. Ve1 Og5 17. Rg5 Lc3 Lf7++

Runnel-Sander
7. mäng
1. e4 e5 2. Rf3 Rc6 3. Ob5 f5 4. Rc3 fe 5. Re4 Rf6 6. Rf6 Lf6 7. Le2 Oe7 8. d3 0-0 9. Og5 Lg6 10. Oe7 Re7 11. 0-0-0 Lg2 12. Re5 Vf2 13. Oc4+ d5 14. Le4 dc 15. Lc4+ Ld5 16. Lc7 Rc6 17. Vdf1 Vf1+ 18. Vf1 Le5 19. Lf7+ alistus.

*
Kasparov kirjutas raamatu "Male kui elu mudel". Kui selles on malepartii inimelu võrdkuju, siis järelikult nii kaotus, viik kui ka võit on surma võrdkujud. Aga usklike arvates elu pärast surma jätkub. Võibolla siis kaotus tähendab põrgut, viik puhastustuld ja võit paradiisi. Võita ei saa kaks inimest korraga. Selle peale on mõeldud ka Uues Testamendis, kus on nimetatud täpne õndsaks saavate inimeste arv, mis on üsna väike. See koht on hästi meeles kalvinistidel. Kuna nad peavad konkurentsi ühele paradiisikohale suureks, on nad maises elus eriti töökad.

0 vastukaja: