teisipäev, veebruar 01, 2011

Saime uuesti olemas olla

Rong oli rahvast täis. Täis olid nii istekohad kui ka seismiskohad. Peatustes tegi rong uksed lahti, aga sulges need enne, kui kõik soovijad jõudsid väljuda. Ilmselt sellepärast, et väljujaid oleks muidu olnud nii palju, et rong oleks kõigi järel oodates gaafikust maha jäänud. Kui olime Tartus rongist väljunud, tahtsid osad meist minna uuesti sõitma ja ostsid selle jaoks piletid, aga rong sõitis enne minema, kui nad uksest sisse jõudsid. Hakkasime ühes majas vaatama filmi, mida olin juba varem näinud, aga hästi ei mäletanud. Selles majas saime uuesti olemas olla ja lendasime ringi. Seal majas said olemas olla minuvanused, aga sealt läksime naabermajja, kus said uuesti olemas olla Pille vanused. Oli veel kolmas maja, kus said olla olemas kõik ülejäänud. Aga nende asukohad ruumis pidid neile endale märkamatult kattuma, muidu nad poleks kõik ära mahtunud.

*
Meil olid välismaalt külalised. Üks neist tuli minu juurde ja küsis, kas ta võib mulle ühe ingliskeelse küsimuse esitada. Vastasin: "No." Kui ta oleks kohe esitanud, poleks ma nii vastanud, aga nüüd läks ta tuldud teed tagasi. Varsti hakkasid välismaalased mulle siiski kaardi tundmise küsimusi esitama. Vastasin inglise keeles. Nemad parandasid, et ookeanid on artikliga. Mina ütlesin, et minu jaoks ei ole sellel tähtsust. Nemad pidasid täpset inglise keele kasutust väga oluliseks. Vist oli nii, et ookeanid olid artikliga ja mered ilma. Lamasin voodis. Mulle hakati inglise keele eessõnade tähendusi õpetama. Selleks pandi üks ese minu kõrvale ja öeldi at. Järelikult see tähendas "kõrval". Elektronposti aadressides oli ka at-märk, see võis tulla sellest, et arvuti on inimese kõrval. Ja asi sai alguse nähtavasti päris postkastidest, mis asusid maja kõrval. See ese pandi järgmiseks minu peale ja öeldi a-ga an. Järelikult tähendas see "peal". Räägiti, et ühele klassile oli selle meetodiga eessõnu õpetatud ja tulemus oli, et kontrolltöös ei tehtud ühtegi viga, sest kehaasendi järgi jääb alatiseks meelde. Külalised küsisid, kas ma olen üks asi või teine. Küsisin vastu, kas nemad on kolmas või neljas. Nad ütlesid, et ma solvasin neid. Küsisin, kas nemad mind ei solvanud, kui nad esitasid sama struktuuriga küsimuse. Toomas võttis midagi minu sahtlist. Ütlesin, et ta ei tohi minu sahtli kallal käia. Toomas vastas, et Henn hoiab seal joonlauda.

0 vastukaja: