reede, märts 04, 2011

Aasia ja Euroopa

Kumb on kõrgem, kas Aasia või Euroopa kultuur? Aasias on kirjutatud rohkem pühakirjasid, see näitaks justkui, et seal elavad sügavama mõtlemisega inimesed. Aga Euroopa keeles kirjutatud Uus Testament tundub siiski mõistlikum raamat kui Aasia keeles Vana Testament. Üks mees ütles, et intelligentsele inimesele ei saa pakkuda midagi ükski usk peale budismi. Minu meelest budism on liiga pessimistlik. Masingu arvates on Jeesuse ja Buddha õpetus üks ja sama, aga mina ütleks, et lihtsustatult on ühe eesmärk igavene elu ja teisel igavene surm. Kui ma olen juba Euroopa kultuuris kasvanud, sobib see mulle paremini. Kui vaadata, mida on kirjutanud kuulus India luuetaja Tagore ja teiselt poolt Indias elanud eurooplane Kipling, siis esimese luule on minu jaoks igav, aga teise oma vägagi haarav.

0 vastukaja: