kolmapäev, märts 16, 2011

Lipud pähe

Oli räägitud, et lapsed tunnevad lippe hästi, aga vanemaks saades unustavad inimesed need ära. Mina otsustasin, et kuigi olen vanem, õpin kõik lipud pähe. Selleks võtsin maailma riikide lippude tabeli, katsin riiginimed kinni ja hakkasin neid ära arvama. Austraalia lipul olid Ameerika lipp ja kaks aborigeenide lippu. Ühel aborigeenide lipul oli kujutatud ka ümbritsevate maade rannajoont, sealhulgas India oma. Aga kui ma katsin kinni riikide nimed, siis oli neid kerge ära arvata, sest nad tulid tähestiku järjekorras. Parem oli katta kinni lipud ja nimetada riigi nime järgi mõttes kõik värvid, mis tema lipul on. Raadiosaates oli lippude uurijale korraldatud lippude tundmise mälumäng, aga polnud arvestatud sellega, et ta sai need kõik enne pähe õppida.

*
Koolis oli eesti keele õpetaja korraldanud eesti keele tunnis maleteemalise viktoriini. Hiljuti oli jutuks tulnud, et võiks korraldada maleteemalise viktoriini, aga koolis see tõesti toimuski. Male teemat tundsin ma hästi ja sain hindeks viie. Aga teine hinne oli veel töö keele eest ja see oli pandud kolm. Ütlesin õpetajale, et see tüütab mind ära, ta nõuab, et me mäletaks keelereegleid sama hästi kui nooremate klasside õpilased, kes on neid värskelt õppinud. Ja ta hindab meid veel rangemaltki kui nooremaid õpilasi. Mina rohkem koolis ei käi. Minust rohkem punkte olid viktoriinil saanud ainult Krister ja kaks võõrast meest.

0 vastukaja: