esmaspäev, märts 28, 2011

Märg kingitus

Olin raamatupoes. Sinna tuli Jürgen I. Ta näitas riiulist ühte raamatut ja küsis, kas see on järg teisele raamatule. Ütlesin, et seda ta juba eelmine kord küsis. Vähemalt keegi on seda küsinud. Võtsin riiulist Milne raamatu ja kõndisin sellega ringi. Silt kohaviidaga kippus raamatu küljest lahti tulema. Müüja astus minu juurde ja nõudis, et ma raamatu köitja juurde viiks, et see kohaviida tugevamalt külge paneks. Küsisin, miks. Müüja vastas, et selleks, et ma oskaks raamatu õigesse kohta riiulisse tagasi panna. Kõndisin mööda poodi ringi ja otsisin köitjat. Seal töötas küll mitmeid ametimehi, aga köitjat ma ei leidnud. Mõned köitja moodi töötajad küll olid, aga oletasin, et nad on rätsepad. Hakkasin otsima riiulit, kust ma raamatu võtnud olin. Otsimine võttis kaua aega. Raamatud pidid riiulis olema tähestiku järjekorras. Lõpuks tundus, et leidsin Milne koha üles. Aga seal oli ainult Mim, kuigi varem oli teisi Milne raamatuid ka olnud. Võibolla olid need vahepeal ära ostetud. See oli vale koht, sest seal olid suurema formaadiga raamatud, aga panin raamatu siiski sinna ja hakkasin poest välja minema. Mõtlesin, et müüjad võivad ise ka vahel riiuleid korrastada. Ja kui keegi selle raamatu ostab, siis ei ole vahet, kus ta seisnud on.

*
Lähenes vanaema sünnipäev. Talle oli kingitust vaja. Näidati, kuidas kinkida roose. Iga erineva rooside arvu jaoks oli erinev kimbuks paigutamise viis. Kõige suurema arvu kohta oli öeldud, et võib veel lisaroose panna. Mõtlesin kinkida vanaemale sel aastal ilmuda jõudnud "Akadeemia" numbrid. Aga neile oli vihma peale sadanud. Võtsin kätte numbri, mis oli läbimärg. Teised numbrid olid ka märjad, aga neil oli ka kuivi kohti. Õnneks ei valgunud märjaks saanud trükivärv niimoodi laiali nagu tint. Hiljem mõtlesin ühele teisele inimesele kinkida hilisemad "Akadeemia" numbrid. Üks inimene nägi midagi võsas lähenemas. Ta ütles, et seal oleks nagu hall tuli. See pidi tähendama, et ta näeb hunti, kuigi ei saanud sellest ise aru. Inimene ütles, et see, kes läheneb, oleks nagu temast kõrgem. Siis ta minestas ära, aga minestanut hunt ei puutunud.

0 vastukaja: