teisipäev, aprill 19, 2011

Tähtsamad ajalehenumbrid

Mult küsiti, kas targem on Artur või üks klassiõde. See oli raske küsimus. Ma ei vastanud midagi. Aga kui ma oleks vastanud, siis oleks öelnud, et klassiõde on targem. Põgenesin jälitaja eest. Keerasin siia-sinna ümber nurkade, et mitte jälitajale vaatevälja jääda. Peitsin suures majas ühe avatud ukse taha nurka. Jälitaja tuli sinna, vaatas sisse suletud ustest, aga mitte selle ukse taha, kus mina olin. Võibolla vaatas ka. Mõtlesin, et ma ei või üles kirjutada, kuidas ma unenägudes põgenen, muidu võidakse mind päriselt jälitamise korral kätte saada. Läksin tagasi. Mõned klassivennad leppisid kokku, et ostavad ühe klubi ära. Kui nad olid seda teinud, siis lepiti minuga kokku, et nüüdsest hakkan oma rohtu ostma sealt klubist. Klassivennad kasutasid klubi ühe mängu mängimiseks. Üks klubi omanikest Peep tuli minu juurde ja küsis, kas ma saaksin talle veel raha laenata. Küsisin vastu, kas ma olen siis juba laenanud. Minu arvates tuli enne üks summa tagasi maksta, kui uut küsima minna. Räägiti, et ei tea, kuidas klassivendadel jätkub raha selle klubi ülevalpidamiseks, kui klubi ei too nii palju sisse. Hakkas tunduma, et nad olid petnud minult välja allkirja, et raha klubi ülevalpidamiseks võetakse minu pangaarvelt.

*
Ema näitas, et oli toonud "Akadeemia" toimetusest vanu ajalehenumbreid. Seal olid endale võtmiseks välja pandud need numbrid, milles kirjutati kõige tähtsamatest sündmustest. Ema oli mõned välja valinud. Mina tegin ajalehest väljalõigatud malenurkadega teisiti, et panin kõik ilmumise järjekorda. Nii kadusid tähtsamad teiste hulka ära, aga need oleks ka võinud eraldi panna. Vaatasin ühte malepartiid. Seal olid tsentriliinidel vastaste etturid üksteise tule all. Kommentaarides oli öeldud, et kaotab see, kes on sunnitud esimesena lööma. Valge ettur oli eelviimasel real ja ta sai käia vankri selle kaitse all viimasele, nii et vankri löömise korral oleks lipp peale tulnud. Hakkasin nuppe tordiks kokku tagasi panema. Kuningas ja lipp olid pealt magusa kihiga kaetud tordiribad. Vaatasin pealt, kuidas Toomas kabet mängis. Toomal oli tamm, tema vastasel mitte. Aga Toomal oli sellest hoolimata raske võita, sest vastasel oli nii paks nuppude mass, et sellest oli raske läbi murda. Vastane ei saanud küll kohe tammi minna, sest edasiliikumise korral oleks Toomas tema nupud löönud. Olime väikses maamajas. Mööda maanteed liikusid võõrad poisid. Vennad jooksid nende eest läbi kõrge kuuseheki peitu. Kui maanteel liikujad hakkasid jõudma teisele poole hekki, jooksid vennad läbi selle tagasi. Mõtlesin, et nad oleks võinud jääda heki keskele peitu. Mina ei põgenenud, vaid hakkasin ühega võõrastest poistest juttu ajama.

0 vastukaja: