laupäev, juuni 18, 2011

31 aastat Kiievi võimu

Täna tänaval jalutades kordasin mõttes rootsi, prantsuse ja tšehhi keele sõnu. Paar soomekeelset sõna tuletasin ka meelde. Bioloogide lõpuaktuse päeval ütlesin, et autonumbri tähed meenutavad riiginime Ameerika Ühendriigid. Vend ütles, et soome keeles. Mina vaidlesin vastu, et soome keeles on teisiti. Vend küsis, kuidas. Ütlesin, et mul ei tule meelde. Kadril tuli. Kadri ja Tõnu elasid üks aasta Norras, hiljem oli seal ka Henn. Henn küsis Pille sünnipäeval, kas ma fotoaparaadi võtsin kaasa, aga ma ei võtnud. Hennul vist oma aparaati ka kaasas ei olnud. Vähemalt ei olnud märgata, et ta sellega pildistaks. Minu sünnipäeval pildistas Henn minu aparaadiga. Blogisse panin ainult enda tehtud fotosid, aga Hennu tehtud on mul ka arvutis alles. Henn pani hiljem Facebooki minu blogist võetud foto mänguautodest ja kirjutas juurde, et need on traditsioonilised kasvatusmeetodid. Maikuus panin iga päev blogisse pilte oma joonistustest ja maalidest, aga nüüd on maalid otsas, kui kõige vanemaid ja peegelpilte mitte arvestada. Joonistusi on veel palju pildistamata. Joonistanud olen rohkem kui maalinud. Kui hakkasin joonistusi pildistama, hakkasin tänu sellele ka rohkem uusi pilte joonistama. Uusi maale ma pole pärast fotoaparaadi saamist teinud. Fotoaparaati pole veel ühtegi korda laadida tulnud ja mälu pole tal ka täis saanud. Fotoaparaadi puhastamiseks ostsin prillipoest eraldi prillilapi. Isa ütles, et piiritusega saab ka puhastada. Ühes tähenduses on "piiritus" sõna "piir" vastandsõna. Ei saa öelda, et Eesti ja Venemaa vahel puudub piirileping, kui Tartu rahu on olemas. Ainult et Venemaa seda enam ei tunnusta. Kui ta seda tunnustaks, siis ta peaks ka tunnistama, et on seda lepingut rikkunud. Vana-Liivimaalt tulid venelased seevastu maksu nõudma põhjendusega, et Tartu oli olnud Kiievi vürstiriigi osa. Üks arheoloog kirjutas, et kuna aastal 1061 lõid eestlased vallutajad välja, siis esimese vabadussõja eestlased võitsid. Mina ütleks, et tegemist oli juba uue sõjaga, sest vallutajad olid kohal olnud 31 aastat, mis on pikem nii esimesest kui ka teisest Eesti ajast. Aga kui võrrelda sellega, et saksa vallutajad jäid kohale paljudeks sajanditeks, siis oli see aeg lühike. Pealegi kogu Eestit ei jõutudki vallutada. Vabadussõjas vallutati ka Tartu, mitte Tallinn. Eestlaste Vabadussõda oli venelaste vallutussõda. Aga venelased pidasid seda võibolla sõjaks varem neile kuulunud alade vabastamiseks. Enne sakslaste tulekut jõudsid enamlased võimutseda ka Tallinnas.

0 vastukaja: