esmaspäev, juuni 20, 2011

Aine tutvustamine

Olin otsustanud, et nüüd hakkan kõigiks koolitundideks õppima. Aga eile oli toimunud malevõistlus, mistõttu olin õppimise ikkagi ära unustanud. Ühel nädalapäeval ma esimeses tunnis ei käinud. Olin ennast siiamaani sellepärast süüdlasena tundnud, aga nüüd tuli meelde, et keskkoolis ongi lubatud mõnest ainest loobuda. Oli inglise keele tund. Õpetaja rääkis, et ta oli ühe varasema klassi töövihikuid uuesti läbi vaatama hakanud ja leidnud, et ma olen seal kasutanud väljendeid, mida mina kuidagi teada ei saa, kust ma need võtsin. Mul oli kaasas päevik, mis pidi vist olema tolle klassi päevik. Võtsin selle kotist välja. Minu üle võidi naerda, et ma varasemate aastate asju kaasas kannan. Ütlesin, et sellesse päevikusse tundub olevat kirjutatud küll, et see töövihiku harjutus kodus teha anti, rohkem ei oska kommenteerida. Üks klassiõde kinnitas, et harjutuse number on kindlasti õige. Ütlesin, et Ariel enne malemängu ütles ka, et ma ei saa teda kuidagi võita, aga mina ikkagi võitsin. Mõtlesin, et järgmine kord temaga mängima minnes panen kätte poksikindad. Aga see oleks ikkagi ebavõrdne, kui mina löön teda löögi pehmendamiseks poksikindaga, aga tema mind paljaste rusikatega.

*
Ajalugu olime hakanud õppima neljandas klassis. Aga juba kolmandas klassis oli meile seda ainet tutvustatud. Selleks olid kolmel päeval kõik muud tunnid ära jäänud. Kahel päeval oli ajalugu tutvustatud lühemalt, ühel kogu koolipäeva pikkuselt. Olin nende päevade peale päevikusse kirjutanud: AJALUGU! Käekiri näitas, et mulle väga meeldis, et see aine tuli. Ühe tunni oli meile andnud Palamets, teise üks kohalik juhtiv kompartei tegelane, tunde olid andnud ka oma kooli õpetajad. Siis olid saabumas juba uued ajad, aga parteitegelane ei olnud veel nendega õieti kaasa läinud, vaid pidas meile loengu rahvamasside teemal. Läksin läbi pimeda linna. Mängisin oma toas Jürgen I. vastu pingpongipalliga. Lõime palli reketitega üle voodi üksteise poolele. Enamusele pallidele ei saanud teine kordagi pihta. Kui olime palliga juba küllalt mänginud, hakkasime selle asemel lööma klotse.

0 vastukaja: