teisipäev, juuni 21, 2011

Bürokraatlik Liit

Teised läksid juba magama, aga mina vaatasin veel arvutipostkasti. Vestluskastist nägin, et postkast on lahti ka kellelgi, kelle nimi on Mittematemaatik. Kuna see oli huvitav nimi, hakkasin temaga rääkima. Aga ta ei vastanud. Ta lisas selle nime juurde, et tema teine nimi on Elaan. Sellepärast ta ei vastanudki. Nüüd oli Elaan saanud "Sirbi" toimetajaks. Sellega kadus lootus, et minu kaastöid seal veel avaldataks. Televiisoris näidati taliolümpiat. Parajasti lõppes hokimäng. Tegin televiisoriekraanist kaks fotot. Siis märkasin, et külgseinas on koridor, kust hulk inimesi mind jälgib.

*
Täna ärkasin tavalisest varem. Lamasin voodis ja lugesin ühte väga paksu raamatut. Kuna olin selle juba üks kord varem läbi lugenud, läks teine lugemine palju kiiremini. Aga ma pidin selle lugemise pooleli jätma ja võtma selle asemel loengukonspekti, sest ülikoolis pidi tulema eksam. Olin ülikoolis. Ma olin vist magistrantuuri lõpetamise lõpptähtajaks oleva kuupäeva mööda lasknud, sest mul ei püsinud see meeles. Aga arvasin, et mulle ei tohi lõpetamiseks takistusi teha, kui mulle anti diplom juba varem kätte. Õpetajad rääkisid, et ma pole kõigis loengutes käinud, ma olen käinud ainult igas teises. Üks õpetaja luges ette, millise järjekorranumbriga loengutes ma olen kohal olnud. Neid oli kokku neli. Lootsin, et piisab nende nelja loengu konspekti lugemisest, et osata kõikidele eksamil tulla võivatele küsimustele vastata. Üks õpetaja ütles teisele, et siis on mul veel sama asi, mis Pruulil, et ma ei ole kõiki eksameid teinud, milleks ma bakalaureuseõppes registreerusin. Mult taheti isegi bakalaureusekraad tagantjärele ära võtta. Karjusin, et kas siin on Eesti Vabariik või Euroopa Bürokraatlik Liit. Tegelikult oli Eesti juba Euroopa Liidu liige. Õpetaja pani auditooriumis hääletusele, kas niimoodi saab magistrantuuri lõpetada. Kuna ma ei saanud küsimusest täpselt aru, ei tõstnud ma kummagi vastusevariandi puhul kätt. Aga teise variandi peale enamus üliõpilastest tõstis. Varem olid nad mind imetlenud, aga tundus, et nüüd tahavad ülikoolist välja kukutada. Õpetaja ütles, et nooremad teevad ära. Mõtlesin öelda, et kuldmedalistidel on ka sisseastumiseksamid tegemata, aga ülikool on ise huvitatud, et nad siin õpiks.

0 vastukaja: