laupäev, juuni 18, 2011

Raamatute järjekord

Ajalehes intervjueeriti Kairi K-d. Ta rääkis, et üks trahv, mida tahetakse kehtestada, ei oleks hea. Trahvi taheti hakata tegema selle eest, kui keegi eesti keelt valesti hääldab. Vaatasin võrgust kommentaare. Kommenteerinud olid Reet ja mitu teist klassikaaslast. Ma olin käinud sellises koolis, et suur osa kommenteerijatest olidki minu klassikaaslased. Nemad kommenteerisid alati juba vara hommikul, mina jõudsin kirjutama hakata alles hilisemal kellaajal ja kirjutasin ühe lause päevas. Ema ütles, et selle trahvi kehtestamisel tuleks arvestada, kui vanalt inimene sõna valesti hääldama hakkab. Mida nooremalt ta seda teeb, seda raskem on hiljem asja parandada ja siis tuleks trahvist vabastada. Henn on sõna "oktoober" eluaeg valesti hääldanud.

*
Ema ja vennad arutasid, mis raamatud Piiblis pärast evangeeliumi tulevad. Mina ei uskunud nende arvamust ja ütlesin, et minu teada pärast evangeeliume järgmine raamat on Apostlite teod. Vaatasin Piiblist järele. Seal oli selle koha peal hoopis Tarkade teod. Aga võibolla see, mis ühes tõlkes oli tark, oli teises apostel. Hakkasin Piiblit keskelt lugema. Seal oli viidatud, et üks asi on kirjas ühes teises raamatus. Vaatasin märkusi. Seal küsis keegi, kust seda teist raamatut saab. Vaimulik vastas, et rumal inimene, seda teab Kõigetargem. Sellega vist taheti öelda, et Piibel on Jumala sõna ja polegi ühtegi teist raamatut, mida sellele täienduseks tuleks lugeda.

0 vastukaja: