esmaspäev, juuli 04, 2011

Head juhuslikud laused

Ajaloo ajakirja toimetaja tuli oma ajakirja numbreid tagasi võtma. Mina leidsin, et olen nende eest maksnud ja kui need minult ära viiakse, siis toon tagasi. Olin kunagi toimetanud ühte vanemast ajaloost rääkivat raamatut ja sellele ka järelsõna kirjutanud. Järelsõna ei olnud arvatavasti midagi väärt, sest see oli minu jaoks võõras periood, aga ma ise ei osanud hinnata. Igatahes kui üks teine inimene samal teemal kirjutas, siis tema kirjutis tundus parem. Ma täpselt ei mäletanud, aga mulle tundus, et lisaks järelsõna kirjutamisele olin sama raamatu kohta ka ajakirjas arvustuse avaldanud.

*
Pidin lugema kirjandusõhtul ette oma luuletusi. Need olid mul paberi peale valmis kirjutatud. Panin paberi kirjutusmasinasse ja kirjutasin alla mõned proosalaused lisaks. Need pidid näitama, et oskan paremini ka kirjutada kui luuletusi kirjutades. Kuigi luuletused olid teosed, aga lisatud proosalaused juhuslikud. Istusin söögilauda. Laua teisel küljel istus inimene, kellest ma sain aru, et ta on klassiõde, aga mitte seda, milline täpselt. Ta hakkas rääkima minu lähenevast sünnipäevast. Ta paistis tahtvat sel puhul külla tulla. Ma ei kommenteerinud tema juttu. Ma ei teadnud, kas parem oleks, kui ta tuleks, või kui ta tulemata jätaks. Kui ta oleks tulnud, oleks ta olnud peol ainuke klassikaaslane, sest mul polnud plaanis oma klassist kedagi kutsuda. Sünnipäev oli 1. mail, mis oli esmaspäev. Klassiõde küsis, kas pidu nädalavahetusel ei toimu. Vastasin, et ei toimu.

0 vastukaja: