kolmapäev, juuli 20, 2011

Viikidega esikohta ei saa

Mõtlesin proovida, kui palju inglise keele sõnu ma oskan peast meelde tuletada. Otsustasin tuletada meelde kümme iga erineva häälikuga algavat sõna. Esimeseks häälikuks võtsin ä. Kolm kõige sagedamini esinevat sõna sellega olid at, an ja and. Kokku tuli mul meelde üheksa ä-ga algavat sõna, kümnendat ei saanud enam kuidagi. Läksin koos ühe väikse tüdrukuga liivakasti. Kaevasin seal liiva, kuni muld paistma hakkas. Ütlesin, et see on põhi. Kartsin, et kui ma kätt vigastan, läheb verre kohutav nakkus. Liiva sees oli palju klaasikilde. Hakkasin neid välja korjama, pannes need meil kaasas olnud liivakastiämbritesse. Liivakasti tuli veel üks laps koos oma vanaemaga. See laps tahtis ka klaasikilde kätte võtta. Keelasin teda, et ta lõikab sõrme. Mina olin vanem ja oskasin neid nii kätte võtta, et ei lõikaks. Kui ma poleks liiva põhjani üles kaevanud, ei oleks klaasikillud alumisest kihist kõrgemale kerkinud ja väiksed lapsed poleks ise nii sügavale kaevanud.

*
Oli pika male turniir. Mängisin Raidväljaga. Eelmine kord olin temaga kiirmalet mänginud ja siis ta oli öelnud, et ma hakkan liiga hilja mõtlema. Nüüd mõtlesin iga käiku pikalt. Avangu lõppedes oli juba pool tundi läinud, aga üks tund oli veel ees. Raidväli sirutas mulle käe. Võtsin sellest kinni, aga küsisin, miks ta kätt sirutab. Ta ütles, et pakub viiki. Mina ütlesin, et ma enne ikka mõtlen, kas ma viigi vastu võtan. Raidväli pani käe nuppudele ette. Ütlesin, et ta selle ära võtaks, muidu ma ei näe seisu. Ta võttis käe ära, aga pani nüüd joogitopsi ette. Tegin selle kohta ka märkuse ja sirutasin nii, et nägin teisele poole joogitopsi. Võtsin viigi vastu, sest seis oli võrdne. Tegelikult oli mõlemal poolel kuninga eest hõre, mis andis võimalusi ründamiseks. Mina oskasin mängida halvemini, aga minu rünnakuvõimalused paistsid suuremad. Minu etturid olid h7-g6-f5 ja vastasel kuninga ees a2-b3-c4. Raidväljale viigist auhinna kindlustamiseks piisas. Kaks vooru oli veel ees. Ütlesin, et ma võin ka veel auhinna saada. Raidväli küsis, kui palju mul on. Vastasin, et umbes pooled punktid. Jah, täpselt pooled - kaks võitu, kaks kaotust ja üks viik. Ütlesin, et ega selliste viikidega esikohta ei saa. Raidväli hakkas naerma ja ütles, et ei saa jah.

0 vastukaja: