teisipäev, august 16, 2011

Uus kell

Täna ostsin endale uue käekella. Õigemini olen aastaid kandnud kella taskus ja teen seda arvatavasti ka uuega. Tahtsin sellist kella, millel oleks peal kõik 12 numbrit araabia numbritega ja numbrilaud ümmargune. Sellise ma saingi, kuigi enamus müügil olnuid olid teistsugused. Uus kell näitab ka kuupäeva. Aga millega ma rahul ei ole, et kuupäeva ühe võrra muutmiseks tuleb suurt seierit keerata 24 ringi. Seda tuleb nähtavasti iga kuu tegema hakata, sest kuud ei ole ühe pikad. Ja kui kuupäeva näitamine on juba olemas ja ta näitab vale kuupäeva, siis see võib eksitada. Poes oli kell kaks päeva taga, nii et pidin keerama veel rohkem. Ja keeramisnupu liigutamine on seejuures raskem kui vanal kellal. Kuupäeva vahetamiseks võiks eraldi nupp olla. See ei ole ka ilus, et kuupäeva auk lõikab number kolme pooleks. Augu oleks saanud teha natuke maad kaugemale.

Vana kell töötab ka, aga selle probleem on, et ta hakkas hüppama kord mõni minut ja kord mõni tund taha. Ükskord ma viisin ta juba sellepärast parandusse. Siis tehti korda, aga garantiid anti ainult pool aastat, samal ajal kui enne mind teenindatule terve aasta. Et parandamine ei maksnud palju vähem kui uue kella ostmine, siis läheks korduv parandamine kokkuvõttes arvatavasti veel rohkem maksma. Aga vana kell tundub vähemalt esialgu uuest ilusam, seetõttu viin ta võibolla siiski samuti parandusse. Praegu ma ei tahtnud alustada vana kella parandamisest, sest see oli minu ainuke taskukell ja ta oleks olnud paranduses mitu päeva, nii et oleksin olnud vahepeal kellata. Aga kui mul on kaks kella, siis saan neid parandusse ja patareivahetusse viia kordamööda. Vana kell on ilmselt õrnem, seda võib hoida ühe koha peal paigal ja kanda kaasas uuemat. Aga uus ei ole ka rikkimineku eest kaitstud, sest minu vana kell ei ole ainus, mis on niiviisi rikki läinud, vaid alles hiljuti rääkis üks maletaja klubis oma kella kohta täpselt sama juttu.

0 vastukaja: