esmaspäev, september 05, 2011

Mängukommid

Panin endale lambanaha ümber, kõndisin käpuli ja ütlesin: "Mää!" Varsti Joosep tahtis, et ma seda veel teeks. Nägin esimest korda, et Joosep oli võtmega mänguasjade üleskeeramise selgeks saanud. Üks mänguasi lasi küll ennast üles keerata, aga ei tahtnud ikkagi liikuda, sest tal on all lisaks ratastele pidurid. Mina arvasin, et see mänguasi on buss, Joosep, et auto. Aga rattaid on tal ainult kaks, nagu oleks ta jalgratas. Rattad pole küll jalgratta moodi üksteise taga, vaid kõrvuti nagu ratastoolil. Roosevelt oli hoolimata ratastoolist kauem Ameerika president kui keegi teine. Enne teda oli juba teine Roosevelt president olnud. Neid võiks nimetada Roosevelt I ja Roosevelt II. Aga kuningaid nummerdatakse eesnime, mitte dünastia nime järgi. Kui Louis XVI üle kohut mõisteti, ei antud talle perekonnanimeks tema enda dünastia nime, vaid otsiti see kaugemast ajaloost. Bourbonid on valitsenud korraga rohkem kui ühes riigis, kuigi need ei olnud isegi personaalunioonis. Muinasjuttudes antakse peategelasele pool kuningriiki, aga ajaloos on saadud ka kaks kuningriiki. Ülikooli vene keele tunnis ütlesin, et üks kursusekaaslane ei ole ajalooline isik. Ühes listis kirjutati mulle, et ühtegi ajaloolist isikut ei ole olemas. Üks listi liige kirjutas, et kirju ei pea saatma listi vahendusel. Ilma listita ma poleks teiste listi liikmetega tuttavaks saanudki. Listi hakkasin kirjutama küll sellepärast, et kõigepealt saatsin listi liikmele erakirja ja ta soovitas kirjutada listi. Kui ma poleks liitunud ühe listiga, poleks ma võibolla liitunud ka teistega. Algul ma ei saanud aru, miks ma peaks endale e-maili aadressi tegema, kui ei ole kellelegi kirjutada. Nüüd leian, et kirjutada on mul millestki küll, aga keegi ei soovi vastata. Seega tekib hoopis küsimus, miks teistel inimestel e-maili aadressid on. Võibolla nad tahavad lugeda, mitte kirjutada. Aga paljud ei paista lugeda ka tahtvat, sest nad kasutavad väljendit "postkaste risustama". Baudelaire kirjutas laibarisust. Üks õpetaja ütles ühele minu klassivennale: "Endal lollust pritsib silmadest ja loeb Baudelaire'i!" Minult küsis teine õpetaja, misasja ma loen, kui mul midagi meelde ei jää. Minu arvates õpetajad peaksid õpetama eriala vastu huvi tundma, mitte sellest eemale hoidma. Grenzstein rääkis karskusseltsis, et joomise asemel tuleks tegeleda teadusega, sest kõik teadused pakuvad lõbu. Paljud lähevad siiski ülikooli jooma. Seda tehti ka 19. sajandil. Mina tarvitasin ülikooliaastatel alkohoholi ainult lõpuaktuse päeval. Hiljem ei ole enam tarvitanud. Alkoholiga komme olen söönud, aga mitte rohkem kui üks korraga. Ise ma alkoholiga komme ei osta. Ühel viimasel kordadest, kui ma komme ostsin, öeldi mulle, et nii häid komme ei tohi osta. Joosep mängis täna, et tal on kotis kommid, kuigi päriselt ei olnud.

0 vastukaja: