pühapäev, september 18, 2011

Mõtted kipuvad riimuma

Tänane päev läheb väga ruttu mööda. Mõni ime ka, kui ma hilja tõusin. Magama minnes ootasin, et uni tuleb kehvem, sest eile oli tuju kehv. Täna on palju parem. Ülehomme võib jälle kehvem tulla, sest siis pean rahva hulka minema. Ühes luuletuses ütlesin, et mind vajavad rahvas ja maa. Sellele üks seletus oleks, et toode tekitab ise tarbijad. Aga kirjutades pidasin ilmselt rohkem seda silmas, et on asju, mida keegi peaks hädasti tegema, ja neid võiksin teha mina. Aga pole kindel, et mina suudaks teha kõiki asju, mis vajavad tegemist. Vähemalt ei saa ma teha neid kõiki korraga. Oma südametunnistust saab rahustada sellega, et ma neist vähemalt midagi teen. Üldiselt tuleks teha seda, mis kõige rohkem tegemist vajab. Ülikooli astujatele soovitatakse, et nad õpiks seda, mis neid kõige rohkem huvitab. See ei pruugi olla see, mida ühiskonnale kõige rohkem vaja on. Aga sellega, mis ei huvita, ei pruugi hakkama saada. Võib isegi karuteeneid osutada. Täna oli unenägu jääkarudest. Inimesed on kliima kütmisega jääkarudele karuteene osutanud. Võibolla tuleks jääkarud lõunapoolkerale ümber asustada, sest seal nad vähemalt ei upu. Kui sa korjad vesikupu, ära sa siis ära upu. Kui ma tööle panen nupu, pistan mõeldes suhu näpu. Tegelikult ma seda ei tee. Aga ma pole jälginud, mis liigutusi ma sel ajal teha võin. Väikse Peetri leivakoti tühjaks mina sõin, sest oma kotis tagavara säilitada võin. Kui hommikul saia sõi Juku, / siis saia pealt puudus tal või, / sest ema laua peale / võilillesiirupit tõi. Nädalatagusel maleturniiril ülikooli kohvikus räägiti lõunasöögi ajal sellest, et võilille saab süia. Mina olen söönud võilille siirupit, aga seal räägiti, et võilille saab panna salati sisse. Kui söödud sain ma salati, / siis läksin oma palati, / kus haiglas olles alati / mu peale viha valati. // Seal, kus polnud palati, / küll oma haigust salati, / kuid oma tervist halati / ja kannatati alati.

0 vastukaja: