reede, september 09, 2011

Turniir algas huvitavalt

Tänavune Uusi mälestusturniir toimub jälle ülikooli kohvikus. Aga kuna ajalehest võis lugeda, et kohvik pannakse varsti kinni, siis jääb see seal arvatavasti viimaseks turniiriks. Täna alanud turniir kestab kolm päeva. Täna oli neli tundi mängu, homme üheksa ja pühapäeval kuus. Täna öeldi, et kes homme seal majas lõunat saada tahavad, peavad ette registreeruma. Ja toite ei saa enam ise valida, vaid kõigile tehakse sama. Kui olin juba registreerunud, ütlesin, et ega ma iga toitu ei söö, juurviljasuppi ma ei söö. Aga kohtunik Karba ütles, et pakutakse hoopis päevapraadi. Hiljem kodus rääkisin, et ega ma seda ka ei tea, kui hästi mulle see päevapraad maitseb. Minu ema ütles, et sama nimega toidud on erinevates asutustes erinevad. Minu tänaste vastaste nimed olid G. Lille ja Peebo. G. Lille vastu olid mul mustad. Kui ta esimese etturi ette jättis, unustasin ära, et seda saab lüia, ja lõin alles teisel võimalusel. Sealt peale läks minu seis järjest paremaks, kuni panin mati. Ütlesin vastasele, et ta ei ole vist ammu trenni teinud. Ta kinnitas, et ei ole, ta suvel ei treeninud. Ütlesin, et ükskord kiirmales mängis ta paremini. Täna alanud turniiri kahes esimeses voorus oli mõtlemisaeg 30 minutit kummalegi ja 30 sekundit iga käigu eest. Teise vooru vastane oli Peebo ja mul olid valged. Mäng toimus teisel laual. Esimesel laual mängisid Vorobjov ja Hinrikus, kolmandal Kuusk ja Tulva. Mina ütlesin enne mängu, et lootusrikas vastane, tema avanguid ma tunnen hästi. Mängus lootsin võidule ka konkreetse seisu põhjal. Vangerdasime erinevatele tiibadele ja mul õnnestus vastase kuninga eest kõik kolm etturit välja vahetada. Vahepeal sain kätte kaks vigurit vankri eest, aga vastane sai varsti mulle märkamatu kombinatsiooniga kätte ka teise minu vankri ja varsti olin sunnitud alistuma. Pärast mängu lõppu panin seisu mälu järgi uuesti peale ja hakkasime seda analüüsima. Peebo oli otse pärast mängu lõppu öelnud, et mul oli väga hea seis, aga nüüd küsis, mida tal karta on. Analüüs lõpetati sõnadega, et see on mänguseis. Kui seisu enam laual ei olnud, ütles K. Sander veel, et kui keegi võita üritab, siis olen see mina. Tulva ütles, et ta ei saanud ikka aru, miks valge käik kohe ei võitnud, mida tema soovitas ja mida ei vaadatud. Rei oli vahepeal öelnud, et mul on vigur vähem, sest ratsu seisis a3. Aga minu meelest miski ei takistanud selle kahe käiguga mängu toomist. Mängude vaheajal lugemiseks võtsin täna turniirile kaasa lasteraamatu "Maaleib". Lugesin seda nii enne esimest vooru kui ka esimese ja teise vahepeal. Siis hakkas uni peale tulema ja algul panin silmad kinni ja seejärel püüdsin väsimust peletada kõndimisega. Teiste maletajatega rääkimiseks jäi ka aega. Üks ütles, et ta ostis endale 20 vatise pirniga laualambi, et väiksem elektriarve tuleks. Mina ütlesin, et prilliarve tuleb jälle suurem. Täna alanud turniir on esimene, kus ma olen uute prillidega. Need maksid 134 eurot. Ostsin suure klaasiga prillid, et vaateväli oleks suurem. Aga miinus paistab olevat, et siis klaasid määrduvad kiiremini. Koju jõudes olid prillid üsna mustad. Mängimise ajal ma seda ei märganud. J. Lomp rääkis hiljuti, et oli kuskilt lugenud, et male on tegevus, mille ajal saab tähelepanu kõigilt teistelt asjadelt välja lülitada. Vihmand ütles ükskord, et isegi suruõhuhaamrit ei pane tähele. Mind on siiski sageli rääkimine seganud. Viimastel aastatel vähem. Aga vahel ma kuulen ära, kui otseselt minu seisu kommenteeritakse. Kommentaator võib nii õigeid kui ka valesid käike ette ütelda. Täna seda õnneks ei juhtunud. Täna ma veel kohvikus süia ei tahtnud. Ma ei tea, kas homne lõuna peab olema pärast kolmandat või neljandat vooru. Parem oleks, kui söömisvõimalus oleks mõlemal vaheajal. Osavõtumaks oli minu jaoks viis eurot. Võrreldes turniirieelse juhendiga on lisatud parima tartlase ja ka parima naise auhind. Kohtunik ütles, et algul ta unustas ja lisaks ta ei teadnud, kui palju osavõtjaid tuleb. Tegelikult turniiri koosseis on selline, et võibolla oleks tulnud lisada hoopis parima mittetartlase auhind.

0 vastukaja: