pühapäev, oktoober 30, 2011

Harjutades harjub

"Ajaloolise Ajakirja" ingliskeelses artiklis on kasutatud märki I. Esimesel silmapilgul tundus, et kasutatakse sõna mina, aga see osutus hoopis rooma numbriks. Koolis õpetati, et rooma numbri järele punkti ei panda, sest rooma number tähendab juba ise järgarvu. Aga Grenzsteini artiklites on pandud. Rooma kohta kirjutas Grenzstein, et jesuiitidel on seal kuju, millel Lutherile ja Calvinile saab osaks karistus. Jesuiitidelt ei toonud ta küll tsitaati, et eesmärk pühitseb abinõu, aga siiski natuke pikema tsitaadi, mis lühendatuna taanduks sellele mõttele. Pealkiri on artikli või raamatu lühend. Pealkirja saab veel omakorda lühendada, näiteks ENE. ENE on endine Naani entsüklopeedia. Naan olevat tahtnud, et eestlased saaks venelaste seljas liugu lasta. Minu luuletuses oli öeldud, et Mats peseb punast selga. Saunas võib nahk kuumusest punaseks minna. Teater areneb selles suunas, et teatrilaval riietutakse umbes sama moodi nagu saunalaval. Sauna teemalisi etendusi on ka olnud. Mõned kannavad saunas mütsi. Mulle on soovitatud, et ma paneks välja minnes mütsi pähe, aga minu meelest on ilmad selleks liiga soojad. Täna polnud isegi kampsunivajadust. Samas algul tundus, et kindavajadus on. Nende kätte panemiseni ma täna ei jõudnud. Ühel päeval läksin vihmaga malet mängima kinnastega, mistõttu mul olid vist esimese vooru ajal käed vastasest soojemad. Vastane küsis kätt surudes, kas mul on palavik. Aga minu ema seda lugu kuuldes arvas, et vastane küsis hoopis mänguärevuse kohta. Mina seda ei usu, sest ma olen varem teiste käsi surudes ka temperatuuri erinevusi tähele pannud. Malet mängides ehk mitte, sest uus vastane tuleb vähemalt kümneminutilise vahega. Küll aga siis, kui mind on ilma vahedeta sünnipäeva puhul õnnitletud. Hiljuti oli minu nimepäev. Üks inimene soovis mulle isegi head nimepäeva. Aga seoses sellega, et ma ise seda mainisin. Alguses ma püüdsin mitte teada saada, millal minu nimepäev on. Siis oli nende Eestis tähistamine harjumatum kui praegu. Öeldakse, et harjutamine teeb meistriks. Kes kirjutab koolis harjutusi, võib täiskasvanuna kirjutada meistriteose. Raamatu "Meister ja Margarita" kohta võib vist öelda, et see on meistriteos. Ma ei ole seda läbi lugenud. Selle raamatu teemaline laul on mul lindil. Kui pildistatakse filmilindile, annaks selle kohta sõna lindistamine isegi kasutada.

0 vastukaja: