esmaspäev, november 14, 2011

Muusika ja jooned

Kui olen öelnud, et olen muusika järgi joonistanud, on mulle vastatud, et see ei ole joonistamine, vaid tantsimine. Kuna pilli mängides tehakse ka noodi järgi käeliigutusi, siis tuleks sel juhul pillimäng ka tantsimiseks liigitada. Või muusika järgi joonistamine pillimänguks. Laulmine oleks sel juhul suuga tantsimine. Joonistamine võibolla viipekeeles laulmine. Noodi järgi ilma heli kuulmata ma joonistada pole proovinud. Aga võibolla on minu muusika järgi valminud joonistused piltnoodid. Siis peaks neid saama muusikaks tagasi teisendada. Või takistab seda see, kui olen mõne joonega eksinud. Kui on olemas värvusmuusika, siis võibolla ka joonmuusika. Jooned ehk ei pea muusika rütmiga täpselt kooskõlas olema, vaid lihtsalt sama emotsiooni kandma, et nad muusikaks tagasi teisendatavad oleks. Selleks aitaks muidugi kaasa, et kui laul on metsast, siis pildil on ka mets. Minu muusika järgi joonistused on siiski pigem sellised, et ma ei võta metsast rääkivaid sõnu arvesse, vaid ainult noote, ja joonistan hoopis inimesi, mitte puid.

1 vastukaja:

Anonüümne ütles ...

Minule meeldib joonistada kõnejuttu kuulates, olgu koolitunnis või ringhäälingust. Ei see küll tants ole.