reede, november 25, 2011

Saatesõna konspektid

Klaus äratas mind õhtupoole ööd üles, et midagi küsida. Ma pidin kirjutama Tõnissoni raamatule saatesõna ja Klaus oli mind vabatahtlikult abistama asunud. Läksin arvuti juurde, millega Klaus kirjutas, ja näitasin oma kaustikutest, et pane see kindlasti sisse ja see ka. Ma ei kontrollinud, kas ta tegi seda. Klaus kirjutas nii hoolega, et sai enne terve saatesõna valmis kui mina kirjutamist alustasin. Isa küsis, kelle me saatesõna autoriks märgime. Vastasin, et mind ja Klausi võib kahepeale autoriks märkida. Mul oli kavatsus tema kirjutatud saatesõna veel ümber teha. Ütlesin, et kahte eraldi saatesõna ei ole mõtet kirjutada. Mina olen ettevalmistuseks lugenud palju raamatuid, aga Klaus pole lugenud isegi põhiraamatut. Oma konspektide põhjal ei pidanud ma ainult saatesõna kirjutama, vaid ka ülikoolis eksami tegema. Klausile nõu andes olin paari saksakeelset lehekülge mitu korda lugenud, aga kõik loetu ära unustanud. Hommikul hakkasin neid uuesti lugema, seekord pähe õppides. Mõtlesin, et uni jäi lühikeseks, sest tõusin hommikul vara üles ja õhtupoole ööd olin ka osa ajast üleval. Õppisin pähe, et Austrias asutati juba aastal 1819 luureorganisatsioonid Schutzwehr ja Heimschutz. Varsti need saadeti laiali, aga natside ajal taastati. Õppisin pähe arvu 800, jättes selle meelde selle abil, et arvu nimes esines ü täht. Ütlesin Klausile, et kui ma pidin tegema magistrieksami, siis võibolla pean tegema ka doktorieksami. Mul on küll diplom käes, aga ma ei tea, kas ma olen lõpetanud. Klaus vastas, et diplomit tuleb ülikooli atesteerima minna. See on vajalik sellepärast, et muidu ei teata, et mul on kraad, ja ma ei saa tööpakkumisi.

0 vastukaja: