teisipäev, november 15, 2011

Sõbralik porikärbes

Mulle oli tulnud kaheksmurtav trükitud kiri. Ütlesin, et kirja vaadates tekib tahtmine sellele ise ka midagi joonistada. Ema küsis, kuhu mul joonistada on. Näitasin, et sellel on veel tühi ruut. Ema küsis, mida ma sinna joonistan. Vastasin, et lilli. Ma olin viimasel ajal iga kord lilli joonistanud. Et need ei tuleks samasugused nagu eelmistel kordadel, joonistasin nüüd nii, et õielehed algasid kitsa niidina ja õiest kaugemal laienesid. Vaatasin koos Klausiga televiisorist jalgpalli. Mängisid Eesti ja üks teine riik. Paistis, et Eestile löödi värav. Kommentaator ütles rahuliku häälega, et tuli väike värav. Mina ütlesin, et värav ja väike. Eestil läks nii kehvasti, et Klaus pani varsti televiisori kinni. Ta ütles, et Eesti on viimasel ajal nii halvasti mängima hakanud, et neid videosid vist üle kümne aasta ei säilitata. Vastasin, et selleks, et videod ära kustutada saaks, peab keegi neid vaatama. Ma olin mõelnud ise vähem maletrenni tegema hakata, mis oleks tähendanud samuti tulemuste halvemaks minemist. Aga võrdlus jalgpalliga näitas, kuidas publik sellele reageerinud oleks. Läksin oma tuppa, et riideid vahetada. Kõigepealt vaatasin aknast välja. Mööda kõndivad inimesed tundusid üles vaatavat. Otsustasin enne riiete vahetamist kardina täielikult ette tõmmata. Tuppa lendas porikärbes. See oli veel üks põhjus kardina ette tõmbamiseks, et takistada kärbsel toa sisemusse tungimist. Püüdsin kärbest välja ajada, aga ta ei läinud. Et tal kaoks ära tahtmine toas viibida, andsin tema pihta ühe hoobi. Aga ta pidi väljalendamiseks ka seda teha oskama. Mõtlesin, et porikärbsed tunduvad ebameeldivad ainult sellepärast, et nad tuppa lendavad, tegelikult on ta sõbralik ja rahulik isand. Tema lendamise kiirus ei tähenda seda, et ta rahulik ei oleks. Mõtlesin kirjutada võrgus, et võib öelda: "Tuppa lendas kärbes," aga võib öelda selle asemel ka: "Saabus külaline."

0 vastukaja: