kolmapäev, november 09, 2011

Suunan enda mõtteid

- Kas ma ei võiks rubriigis "mõttekäik" kirjutada uut moodi?
- Võiks küll, siis liigubki mõte edasi.
- Kuhu ta lõpuks välja võib jõuda?
- Magistriõppes pidime lugema Popperi raamatut, kus oli juttu sellest, et tuleviku kohta ei saa midagi kindlat öelda, sest tuleviku teadmiste tase ei ole teada.
- Aga Tõnissoni kohta kirjutati, et ta nägi aastakümneid ette?
- Iga inimene võib ülikooli astudes teha endale plaani kogu elu jaoks, mis tööd ta tahab teha.
- Aga mina ei teadnud veel ülikooli viimasel aastalgi, mis ma edasi teen?
- Minu puhul oli see osalt tingitud tervisest. Ma teadsin, mis mind huvitab, aga mitte seda, kui palju ma suudan.
- Ja kas nüüd on selles osas selgem?
- Need tööd, mille eest vähem makstakse, olen suutnud lõpule viia, aga kõrgepalgalist töökohta pole jõukohaseks pidanud.
- Kas raha on üldse kõige tähtsam?
- Seni, kuni otsest puudust ei ole, ei ole raha kindlasti kõige tähtsam. Nii töö sisu kui ka tervis on tähtsamad.
- Kas tervis võib tulevikus paraneda?
- Võimalik, sest teadlased töötavad kogu aeg uusi rohtusid välja.
- Mida ma ise välja töötanud olen?
- Kui mitte muud, siis olen tegelenud "jalgratta leiutamisega".
- Kas "jalgratta leiutamine" on sama, mis "uus on ammu unustatud vana"?
- Minu õpitud eriala ongi mineviku rekonstrueerimine.
- Aga kas eesmärk ei ole suunatud siiski tulevikku?
- Võiks olla, sest eesmärgitu informatsiooni kogumine oleks ainult meelelahutus.
- Ühel raamatuesitlusel küsiti, mis on meelelahutuses halba?
- Meelelahutust võib olla, aga sellest üksi ei piisa.

0 vastukaja: