esmaspäev, detsember 19, 2011

Elu sädeleb silmade ees

Kui lumi tuleks, siis oleks vaja ka külmakraade. Lumememmele saaks panna ninaks porgandi asemel jäätise. Oleks võimalik teha isegi jäätisememm. Jäätise sisse ei tohiks kunagi alkoholi panna. Prantsusmaal on veini joomise tõttu vähem südamehaigusi, aga rohkem maksahaigusi. Koolis pakuti sellist maksakastet, milles maksatükid olid lõigatud väikesteks kuubikuteks. Rosinakiselli sees olid suured rosinad ja rosinate sees omakorda kivid. Kodus olid maksakaste sees maksatükid suuremad, aga rosinad väiksemad. Minu kodu on minu kindlus. Oma kindluseks pean ka sellist kodu, kus ma enam ei ela. Minu mõtetes on eelmised kodud alles. Reagan unustas elu lõpul, et ta oli olnud president. Järelikult pidi ta unustama veel tohutu hulga presidendiametiga seotud üksikasju. Kuigi teoreetiliselt oleks saanud mõnda tolleaegset asja mäletada ka presideniametiga seostamata. Kui üks inimene teab teise kohta kahte asja, võib ta neid asju kohe seostama kippuda. Seos ongi selles, et need teadmised moodustavad tema peas olevate teadmiste hulga, aga teine inimene ei pruugi seda teada. Kui on olemas alateadvus, siis peaks teadaandega kaasnema alateadaanne. Võtke teatavaks, aga ma ei tea, mis asi. Minu raamatute arvustajad ei tahagi teada, mida ma oma loomingust ise arvan. Minu luuletused aitavad mind kõigi hädade vastu. Aga mitte iga enda luuletus, sest ärkvel olles tuleb rohkem halbu mõtteid kui unenägudes. Kuigi vahepeal olen ma ärkvel, elab minu sees uni. Unehaldjas ja teised haldjad on just nagu jumalad.

1 vastukaja:

Holger ütles ...

UNELIIV
viiv une
ja näo
vahel