reede, detsember 02, 2011

Sulaasfalt

Sain teada, et praegu kirjutab kaks inimest korraga magistritööd Tõnissonist. Ma ei jõudnud kõike tema kohta kirjutatavat lugeda, aga nad võisid töö teema idee saada just minu koostatud raamatust. Räägiti, et Novgorodis sulab tänavatel asfalt, nii et kõndijad ei pane seda tähelegi, astuvad sisse ja põletavad jalad. Tundus, et asfaldi sulamise põhjus on metsatulekahjudest tekkiv kuumus. Need tulekahjud pidid olema sihilike süütamiste tagajärg. Aga televiisoris näidati, et sulaasfalti lasi tänavatele hoopis üks auto. Ohvritest ei olnud korralikku pilti, vaid paistsid ainult nende jalad. Mitutuhat inimest oli juba surnud. Öeldi, et selle taga on 20-30 inimest. Ja et Putin läheb päris segaseks. Nüüd oli oodata, et Putinit ei valita presidendiks tagasi, kui oma rahvaga niimoodi ümber käiakse. Aga asi võis osutuda keerulisemaks ja lugu võidi hakata esitama nii, et sulaasfalti lasevad tänavale Putini vaenlased tema valimistulemuse kahjustamiseks.

*
Kõndisin üle Võidu silla ja tahtsin minna silla alt läbi. Silla alla ei viinud lume sees päris otsest rada. Tegin hangede vahele otsema raja. Mõtlesin, et kui mina olen Helinale kirjutanud, et pärast magamata ööd tuleb magusam pooluni, siis tegelikult Helina oli juba ükskord varem mulle sama kirjutanud. Helina mulle saadetud kirjad on kirjutatud unise peaga, kui talle unisuse tõttu kõik muinasjutuline tundus. Mõtlesin seda öösel voodis lamades. Sain aru, et ma magan. Mõtlesin, et tulen ilma ärkamata voodist välja, käin vannitoas ära ja pärast seda tulen voodisse tagasi. Aga kui ma olin voodist välja tulnud ja ukse juures käpuli, selgus, et ei olnudki veel hommik, vaid isa läks alles magama. Taganesin toa sisemuse suunas, sest kui isa oleks läbi ukseklaasi minu pead näinud, oleks ta võinud arvata, et ma kuulan teda pealt. Teistes voodites magasid vennad. Tõnu krõbistas oma voodis kommipaberit ja ütles, et Simo tukub.

0 vastukaja: