esmaspäev, detsember 26, 2011

Teine jõulupüha


Tänavu aasta kirjutasin sissekande "Kinkige mulle tühjust" ja mulle kingiti seda jälle. Sünnipäevakink oli tühi fotoaparaat, millega sai alles fotosid tegema hakata. Üks jõulukinkidest oli puhas paber. Ma ei tea, kas õigem oleks seda nimetada märkmikuks või mõne muu sõnaga. Sinna hakkasin kohe tegema ilukirja. Ise olen kirjutamiseks ostnud ruudulisi kaustikuid, aga need annavad käekirja liiga ette. Valgel paberil võib iga tähe puhul uuesti mõelda, mis suurusega ma tahan seda teha. Kui märkmed on tööotstarbelised, siis ei ole tööajast väga aega ilukirja tegema hakata. Aga jõulude ajal võib endale vabu päevi võtta. Meil käis jõuluvana kaks päeva järjest. Esimesel päeval kingiti raamatuid ja komme. Neid raamatuid hakkan lugema võibolla alles ülejärgmine aasta, sest järgmise aasta plaani tegin enne valmis. Teine jõuluvana tõi vennapoegadele dinosaurused, mulle nimetatud märkmiku, ühe kutse ja veel söödavat. Kahe jõuluvana peale kokku lugesin nelja autori luuletusi. Joosep luges kaheaastase kohta väga pikka luuletust krokodillist. Tõnis luges sama luuletust, aga lühemalt. Koos Tõnisega maalisin juba kolmanda pildi. Villemile kingiti väikeste laste raamat. Kui Villemile asju näidati, vaatas ta vahepeal nende asjade asemel näitaja nägu. Meil käisid sellised jõuluvanad, kellel ei olnud näo ees habet. On kasutatud riimi habe ja kabe, ning kabenupud kinkis mulle ükskord vist habemega jõuluvana. Suuremat sorti kabenupule ehitasime eile koos Tõnisega väikse maja. Tõnis tahtis ehitada jälle Mõmmi maja, aga endal polnud Mõmmit kaasas. Näitasin, et konnale saab ka maja ehitada. Pärast õpetas Tõnis konna maja ehitamist ka Joosepile. See jutt käib tegelikult esimese jõulupüha kohta, aga pealkirjaks sai pandud teine jõulupüha. Täna oli tormine ilm. Vaatasin, kuidas väiksed pilved tohutu kiirusega Läänemere poolt Peipsi poole kihutasid. Ilmateade lubas, et homme tuul jätkub, aga kui ma täna õhtul väljas käisin, siis see väga tugev ei olnud.

0 vastukaja: