reede, detsember 23, 2011

Teostamata ähvardus

Halbade kommetega inimesed õigustavad oma pahategusid ütlusega, et kahetsetakse ainult seda, mis on jäänud tegemata. Males tuntakse teistsugust põhimõtet - teostamata ähvardus on tugevam kui teostatu. Kuni ähvardus on alles, tegeleb vastane selle tõrjumisega. See põhimõte laieneb ka mujale kui üksikule malepatriile. Keresel jäi maailmameistrimatš Alehhiniga pidamata ja Botvinniku näol oli tegemist võimu soosikuga. Juhul kui ta oleks neile kaotanud normaalsetel tingimustel, oleks praegu raskem arutleda selle üle, kas ta oleks võinud tulla maailmameistriks. Aga tänu Kerese müüdile võib Eestis tulevikuski tugevaid maletajaid üles kasvada. Teostamata ähvarduse jõust saab rääkida ka mujal kui males. Kuni teisel inimesel on minu käest midagi kätte saamata, on võimalik temaga suhelda, pärast vajaliku asja kättesaamist võib tal huvi kaduda. Võibolla see on üks põhjus, miks jäetakse lubadusi täitmata. Lubaduse täitmatajätmist ei saa soovitada, aga ehk tuleb ühe lubaduse täitmisel anda kohe uus.

*
Päevakeskuses oli turniir toimunud esmaspäeval, tänase kohta ei tea. Lubasin, et vast lähen sinna jaanuaris. See on ka üks lubadus. Kodus lahendasin ühel päeval leheküljetäie ülesandeid. Pool kogu lahendamise ajast läks ühele ülesandele. Teisel päeval lugesin võrgust artiklit arvutipettusest males.

*
Praegu on aeg teha plaane järgmiseks aastaks. Kui plaan on tehtud seoses aastavahetusega, on kergem sellest aasta aega kinni pidada. Males tuntakse mõisteid strateegia ja taktika ja mänguplaan. Aga laiemalt võttes on iga üksiku partii mänguplaan taktikaline, strateegiline plaan oleks sel juhul treeningplaan. Järgmine aasta ma tõenäoliselt treeninguga üle ei pinguta. Aastas vähemalt 52 maleteemalist blogisissekannet kirjutada on seevastu plaanis. Kirjutamist pean enda puhul malemängust tähtsamaks ja kirjutamist hakkasin harjutama ka nooremana. Noorelt peab õppima vist selleks, et vanemaks saades keskenduda teiste õpetamisele. Üks arvamus on, et õpetades õpib kõige paremini.

0 vastukaja: