pühapäev, veebruar 12, 2012

Erinevad andmed

Käisin kanalis ujumas. Pärast tahtsin minna ka suusatama. Aga imestasin, et kuidas on ujumine ja suusatamine samaaegselt võimalikud. Nähtavasti oli kanal kalda äärest lahti sulanud, aga kaugemal oli veel jää. Kodus kuulsin, et Venemaa annab Eestile kaks miljardit. Putin ja Ansip pidid kohtuma. Putin küsis Ansipilt, kui palju selle kohtumise korraldamiseks kulutada. Ansip vastas, et võiks kulutada need kaks miljardit. Mõtlesin, et nüüd ta nimetas laest võetud arvu ilma mingit kalkulatsiooni tegemata. Aga ta oli peaministrina kalkulatsioone ka nii palju teinud, et ilmselt ta siiski kujutas ette, mis on raha väärtus. Tahtsin enne Putini saabumist kodust ära minna. Märkasin, et olen hakanud kandma lühikesi pükse. Vahetasin need pikkade vastu.

*
Vaatasin isa toas, mis on kirjutatud eestiaegses teatmeteoses Grenzsteini kohta. Seal oli pikalt kirjeldatud selliseid Grenzsteini raamatuid, mida ma lugenud ei olnud. Olin vist selle raamatute kirjelduse Grenzsteini raamatu saatesõnasse ümber kirjutanud. Kuigi ma ei mäletanud, et saatesõna üle lugedes oleks ma sellist kirjeldust märganud, vaid kirjas olid olnud ainult minu enda mõtted. Või kui ma seda teatmeteost siiski tsiteerisin, siis sai veel teha paranduse, et panna tsiteeritud osa jutumärkidesse. Teatmeteose artikli autoriks oli märgitud G. E. L. Ta kirjutas, et keegi ei arva, et Grenzstein oleks soovinud halba. Grenzsteinil oli alati puudus rahast ja ta laenas seda oma õdedelt. Ühest teisest raamatust olin lugenud hoopis, et Grenzstein oli ainuke tolleaegne ajalehetoimetaja, kes rikastus ja et ta elas Pariisis rantjeena. Kõik rantjeed ei pruukinud küll väga rikkad olla. Panin teatmeteose ära. Märkasin, et isal on ühes kastis mingi kirjavahetuse köited. Tundus, et trükis oli avaldatud osa Grenzsteini kirjakogust. Selle kohta oli seal ka lahtiste paberilehtede pakk. Hakkasin seda välja võtma, aga panin siiski tagasi. Lehtede järjekorra ajasin võibolla juba segamini. Küsisin isalt, kas tal on seal mingi kirjavahetus. Vaatasin, et riiulis, kuhu ma olin teatmeteose tagasi pannud, olid raamatud korrapäratult. Kohendasin neid. Aga selle peale hakkasid nad alla kukkuma. Sain enne käe ette. Aga iga kord, kui ma hakkasin kätt ära võtma, tahtsid raamatud uuesti kukkuda. Ei jäänud vist muud üle, kui isa appi kutsuda. Esialgu ma seda siiski ei teinud.

0 vastukaja: