teisipäev, veebruar 07, 2012

Tagurpidi nägu

Pühapäeval käterätiga käsi kuivatades hakkas mul kahest sõrmenukist verd tulema. Käenahk oli nii karedaks läinud. Aga et veri tuli välja just sellel päeval, see võis olla suusakeppide käes hoidmisega seotud. Ema andis mulle kätekreemi tuubi ja hommikuks oli juba käte karedus väheneud. Rohkem verd välja tulnud ei ole. Eile 17 kraadi külmaga panin kogemata kätte hästi õhukesed kindad. Suusatamas käies olin pannud paksud talvekindad suusajopi taskusse, aga võtma hakkasin neid vist sügisjopi omadest. Välja minekuks panin selga kolmanda jopi. Kuigi ema alles pühapäev tahtis, et ma külma ilmaga suusatama ei läheks, tahab ta nüüd, et ma teeks seda iga päev. Ma pole üleeilsest sõidust tänagi taastunud ja olen kuulnud saadet ületreenimisest. Kui ma eelmine talv ei suusatanud ühtegi korda, ei olnud keegi selle pärast kurb. Söögi ostmisega on ka nii, et isa tahab alati, et ostetaks täpselt sama asja, mida ta on viimati söönud. Kui osta midagi muud, siis ta tahab, et seda muud asja uuesti saaks. Mõned lapsed tahavad jõuluhooaja lõppedes jõulutoitu edasi süia. Jõulukommid lõppesid mul tänavu vist esimeseks veebruariks. Tavaliselt ma vaatan kuu esimesel päeval blogi loenduri lõppenud kuu statistikat, aga seekord tuli see alles viiendal kuupäeval meelde. Päevastatistikat olin küll vaadanud. Statistika järgi peaks saama kontrollida tõenäosusteooria kehtivust. Aga tõenäosusteoorias ma natuke kahtlen. Mitte et ma seda teooriat väga hästi tunneks. Relatiivsusteooriaga on sama lugu, et hästi ei tunne ja hästi ei usu. Hiljuti näitasid mõõtmistulemused andmeid, mille järgi seda uskuvad teadlased võivad ka kahtlema hakata. Aga rohkem paistavad nad mõtlevat, et mõõtmises oli kuskil viga. Uskmatu Toomas oleks võinud käe sees naela jälgi nähes ka kahtlustada, et need on ainult tema petmiseks löödud. Kui keegi teisi inimesi hästi ära tunneb, siis ta isiku määramisel lööb nagu naelapea pihta. Kes pilgu alati teistele näkku naelutab, see tunneb ilmselt paremini. Kui inglane on naelata, siis ta nii kergelt ei naerata. Pea alaspidi rippudes võivad allapoole suunatud suunurgad võibolla tunduda üelssuunatutena. Seda saaks kontrollida ka nii, et joonistada üks nägu ja seejärel pöörata pilt tagurpidi. Proovisin siinkohal laual oleva raamatukaane näopildiga ja tagurpidi on mulje tõesti segasem.

0 vastukaja: