pühapäev, veebruar 12, 2012

Teine suusatamine

Arutasin kehakultuuri õppinuga, miks mul peale eelmise pühapäeva suusatamist lihased kolm päeva valutasid. Ta rääkis, et paaristõuked on väsitavamad kui vahelduvtõuked. Kui ta kuulis, kui ammu ma polnud suusatamas käinud, soovitas ta, et ma alustaks siis kõndimisest. Vastasin, et kõndinud olen ma kogu aeg. Tema ütles, et kõndides treenib ainult jalgu, aga kepikõnd ka käsi. Põhilised valutanud kohad ei olnud mul siiski käed. Mul oli kindel plaan täna uuesti suusatama minna. Kui mõtlesin täna hommikul, et siis võivad lihased pärast jälle kolm päeva valutada, hakkasin valusid tundma juba enne suusatama minekut. Järeldasin, et see tuleb hüpohondriast, mitte väsimusest. Sõitsin jälle ühe ringi ümber kanali. Proovisin nii paaris- kui ka vahelduvtõukeid. Paaristõuked meeldisid mulle rohkem. Vahelduvtõukeid kasutasin halvematel teelõikudel. Võrreldes eelmise nädalaga oli klassikarada halvemaks muutunud ja paljudes kohtades olid lume alt muld või rohututid välja tulnud. Sillapoolsel otsal oli eelmine nädal lihtsalt rada puudunud, aga nüüd tundus sinna olevat koguni liiva visatud või vähemalt oli seda sinna jalgadega kantud. Kuna ilm oli soojem, oli sõitjaid palju rohkem kui nädal tagasi. Ringi esimesel poolel andsid kõik vastutulijad mulle teed, teisel poolel hakkasin ise andma. Samas suunas mööda must keegi ei sõitnud ja ise möödusin ainult jalakäijatest. Seekord ma koeri ei näinud. Kuigi valusid oli tunda juba enne sõitu, ei tekkinud ringi teisel poolel sellist lihasväsimust nagu nädal tagasi. Eelmine kord oli pärast sõidu lõppu hingamisteedes suur väsimus, aga täna mitte mingisugust. Seevastu läksin täna higile. Ma oleks saanud küll õhemalt riidesse panna. Enne kodust väljumist vaatasin, et külma on 11 kraadi. Koju tagasi jõudes oli külmakraade ainult 8, mistõttu on võimalik, et ma esimene kord vaatasin valesti ja võibolla oli tegelikult siis 9 kraadi.

0 vastukaja: