kolmapäev, märts 14, 2012

Püüdsin kala

Läksin juuksurisse. Juustelõikajat parajasti ei olnud ja hakkas kogunema järjekord. Mõtlesin, et varsti pean hakkama seletama, et mina ootasin esimesena. Aga kui juuksur tuli, kutsus ta ise mind esimesena. Olime joonistanud paberile maailmakaardi, mis sarnanes väga reaalse maailma kaardile. Hakkasin sinna meredele värve juurde joonistama, et näiteks ekspeditsioon läheb põhjapoolust avastama. Teised joonistasid ka värve juurde. Aga me ei seletanud üksteisele, mida kellegi värvid tähendavad.

*
Olime Läänemaal laagris. Lauri K. luges fašismi ajalugu. Ta küsis, mille lugemine mul praegu pooleli on. Vastasin, et ma loen ka fašismi. Lauri küsis, kui palju ma olen lugenud. Vastasin, et ainult kaks lehekülge. Lugesin nii põhjalikult, et rohkem polnud jõudnud. Üks buss sõitis mööda maanteed tee välimises servas, et vältida kokkupõrget vastusõitjatega. Lauri ja Jürgen mängisid malet. Küsisin, kas nad teevad terve päev maletrenni. Jürgen vastas, et ei, nad mängivad mõnuga. Minul, Tõnul ja teistel vanematel laagrisolijatel olid arvutid kaasas. Oli oht, et need varastatakse ära.

*
Seisin ühes rongijaamas ja tahtsin müia maleraamatut. Vene poisid imestasid selle üle. Sven küsis, kuidas saab nii väärtuslikku raamatut ära müia. See oli Suetini raamat. Mõtlesin, et ostsin selle Trohhalevilt viie euro eest ja edasi müün kümne euroga. Ütlesin, et see raamat on põhimõtteliselt sama kui Kerese maleülikool, ainult et Kerese stiil on vähem võõras. Tahtsin hakata püüdma kala. Järv oli nii rohtu kasvanud, et sinna sisse minnes oleks jalad kinni jäänud, aga kala püüda vast sai. Kohe kui ma õnge vette heitsin, tuli kala otsa. Mõtlesin, et osad kalad söövad teisi kalu, nüüd ma püian suurema kala selle kala peaga. Panin siiski konksu otsa pea asemel pea ja kere vahelise väiksema tüki. Enam uut kala otsa ei tulnud. Mõtlesin, et võibolla nüüd kalad hoiatasid kõiki teisi kalu oma keeles, et selle konksu otsast ei tohi midagi süia, sellega on üks kala tapetud. Tõmbasin konksu veest välja, et panna kalatüki asemel otsa saiaviil. Mõtlesin, et ma ei pane väikest saiatükki, vaid terve kannika, sellega püiab suurema kala. Või panen hoopis granaatõuna marja.

0 vastukaja: