pühapäev, märts 18, 2012

Töötajate puudus

Näitasin isale seadust, mille järgi president võib juhataja vallandada ja võib selle eest anda ümbriku ja küpsisepaki. Isa ei olnud selle seadusega varem kursis. Ta oli arvanud, et tema ametikoht on tähtsam kui kirjastuse presidendil. Nüüd ta ütles, et seega on kõik hoopis vastupidi. Ta küsis, kas talle ei pea isegi küpsisepakki andma. Ütlesin, et ega need seaduste vastuvõtjad ei mõtle. Mõtlesin, et nad vaatavad kõike ainult raha teenimise seisukohalt. Varsti ütlesin, et aga juhataja ei tähenda võibolla esimeest, sest on olemas osakonnajuhatajad. Isa vastas, et vast jah.

*
Räägiti, et see ei ole hea, et passid ära on kaotatud. Lennuki peale minejad otsitakse ainult läbi, aga võiks vaadata ka passi, ega selle nimega inimene ei ole kurjategijate nimekirjas. Mina lisasin, et endale oleks ka hea, kui passid oleks alles. Kui kohtuks mõne inimesega, kes osutub kurjategijaks ja ei tunne teda pärast näo järgi ära, siis oleks hea, kui oleks küsinud tema passi ja teaks vähemalt tema nime. Ja passi nähes saaks kohe võrrelda, kas passipildil on sama nägu kui passi esitajal. Mulle tuli meelde, et isikutunnistused on veel kasutusel ja saab küsida neid. Ukse taha tuli üks tuttav noor inimene. Ta tõi isale luubi, sest isa oli kirjutanud luuletuse luubist. Ma ei saanud aru, kas tooja on üks tuttav poiss või üks tuttav tüdruk.

*
Televiisoris näidati mind, kuidas ma olen voodis teki all kõhuli ja üks tüdruk on sama teki all ja ruumis on rohkem rahvast. Mind oli juba varasemas saates teistsugustes kaadrites näidatud, aga nüüd tuli teine osa. Ja mulle ei meeldinud, et neid kaadreid näidati, sest nii võis jääda mulje, nagu oleks see tüdruk öösel minuga samas voodis maganud. Tegelikult oli ta sinna tulnud hommikul. Tüdruk vaatas minu poole. Seejärel vaatasin mina tema poole, kuigi ainult selleks, et midagi öelda. Lootsin, et sellest, et mul on prillid ees, saadakse aru, et meil on päevariided seljas.

*
Kirjutati, et ameeriklased on sunnitud kosmoseprogrammid lõpetama, sest keegi ei taha enam seda eriala õppida. Mõtlesin, et see tuleb sellest, et varem olid kosmosega seotud esmakordsed saavutused ja inimesed tahtsid seda au endale, aga nüüd tuleb varem saavutatut korrata ja selle jaoks ei viitsita nii rasket asja õppida. Siiri tegi raadio lahti, et hakata kuulama "Vaba Euroopa" saadet. Aga mina avasin arvutist raadio kodulehekülje, kus saate tekst oli kirjalikul kujul toodud juba enne kui ta raadiost kõlama hakkas. Kirjutati, et töötajate puudusel on "Vaba Euroopa" sunnitud sulgema juba 16. programmi. Ütlesin, et see on Rooma langus.

0 vastukaja: