kolmapäev, märts 14, 2012

Tubane treening

Nüüd ma olen lisaks kõndimisele sõitnud trenažööriga kuus kilomeetrit päevas. Eile jäi küll külaliste vastuvõtmise tõttu vahele, aga täna jälle sõitsin. Higistamine on alanud iga kord umbes pärast kolme kilomeetrit sõitu. Kuue kilomeetriga ei lähe nii higiseks kui läks sooja ilmaga suusatades, aga higistamine on paremini tajutav. Üks päev päevakeskuses sõitsin raskema trenažööriga üks minut ja seal hakkas juba selle minuti lõpuks palav. Vahepealsetel aastatel ma lühendasingi trenažöörisõidud ühele kilomeetrile sellepärast, et ei tahtnud pesta. Kui soemal aastaajal pesta veel ka kõndimise järel ja lisaks hommikul ja õhtul, siis tuleb juba neli pesemist päevas. Aga viimastel aastatel on mulle räägitud, et iga päev higistada ongi väga vajalik. See kõik võtab aega ka. Trenazöör näitas, nagu ma oleks täna sõitnud üle 16 minuti. Mulle tundub, et ta näitab veel vähem kui tegelikult kulub, jättes liikumise aeglustamisel kella seisma. Natuke aega võttis ka pesemine, joomine ja pärast joomist hammaste loputamine. Märtsis olen aega kokku hoidnud sellega, et pole feisbukis käinud. Selle aja kokkuhoiu eesmärk pidi olema maletreeningu jaoks aja leidmine, aga maletreeninguni ma sellest hoolimata iga päev ei jõua. Rohkem olen tegelenud põhitöö ja füüsilise treeninguga. Põhitöö on õnneks malest huvitavam. Füüsilisel treeningul on ka maletreeninguga võrreldes eeliseid. Kuigi inimese juures pean mõtlemist füüsilisest jõust tähtsamaks, on suusatamisest olnud kergem kirjutada kui malest, sest see ei riku kellegi privaatsust. Mulle meeldib üksindus ja suusatada sain ma üksinda, samal ajal kui maleturniiridel peab kuulma rohkesti solvanguid. Kooliajal oli asi küll vastupidi, et maletrennis mind austati rohkem kui kehalise kasvatuse tundides, sest males võitsin osad inimesed ära, aga mõnel alal mitte kedagi. Aga ebaviisakuste vastu ei aita isegi võidud.

0 vastukaja: