laupäev, märts 24, 2012

Võitlus planeedi pärast

Inimesed püüdsid väikse vaala kinni. Talle öeldi, et vangistuses olles inimese hoole all on võimalik kauem elada kui vabaduses. Aga lae all saagisid ahvid seina läbi, nii et kaks suuremat vaala põgenesid vabadusse. Väike vaal tahtis ka põgeneda, aga talle öeldi, et inimeste juurde jäädes saab ta paremini süia ja kasvab suuremaks. Ahvid hakkasid inimesi ründama. Nii suuremad kui ka tohutu hulk pisikesi ahve hüppasid iga hetk inimestele peale. Inimestel polnud nende eest enam mingit pääsu. Seda nimetati ahvid alatiseks. Sellega sai film läbi. See oli seeria viimane osa. Aga kohe algas uus seeria sellest, kuidas inimesed vallutavad Maa tagasi. Inimesed leidsid ühe mäe tipus nii külma koha, et seal ahve ei olnud. Sealt pidi inimeste võim laienema järk-järgult kogu planeedile, sama moodi nagu eelmise seeria alguses. Aga ma ei tahtnud nii pikalt televiisorit vaadata. Astusin mäge mööda allapoole ja tõstsin käe võidu märgiks püsti. Aga selgus, et ma käitusin valesti, sest stsenaarium nägi ette, et mäe alumises otsas olid veel ahvid. Rohkem ma filmis ei osalenud, vaid jäin seda kõrvalt vaatama, kuigi algul polnud plaanis vaatamisele aega kulutada. Ago ütles, et neid raamatute järgi tehtud seeriaid on palju ja need raiskavad aega. Ta küsis täpsustavalt, mis keelud muusika esitamisel on. Vastasin, et kui ühte laulu laulab üks ansambel, siis teine ei tohi sama laulu laulda. Filmis kaebas naistegelane, et tal ei jää kõik asjad meelde. Soovitati, et siis tuleb need üles kirjutada. Sellega leiutati raamat ja mäele kerkis üks korrus juurde. Tehti märkus, et ühel mehel on habe. Vanaema ütles, et kõik, mis ta on spordi kohta kasulikku õppinud, on ta õppinud habemega meestelt. Mulle tuli meelde ütlus, et habemega mehed ei valeta.

Jõudsin jalutuskäiguga kanali äärde. Olin selle talve suusatamisi juba lõppenuks pidanud, aga täna oli jälle lumi maas ja ilm soe, mistõttu kanali ääres oli eriti palju suusatajaid. Mõtlesin, et mina vist täna siiski suuski ei too, sest ma juba jalutasin. Vaatasin, kuidas mäest alla suusatati. Olin arvanud, et silla küljelt enam alla lasta ei saa, sest seal on nüüd kõnnitee, aga seda seal siiski tehti, kuigi poole mäe pealt. Tipust alla lasta oleks olnud liiga järsk. Kolm suusatajat hakkasid alla laskma igaüks erinevast kohast, aga lõpetasid laskumise kõrvuti. Kuigi vaatasin allalaskjaid tükk aega, ei näinud ma ühtegi kukkumist. Hakkasin ümber kanali ringi tegema. Mulle tulid alla kujutletavad suusad. Kui pool ringi oli sõidetud, hakkasin eessõitjatele järele jõudma, nii et minu suusa esiotsad läksid ühe eessõitja suuskade tagumiste otste peale. Ta jäi otsasõidu vältimiseks seisma. Ütlesin palun vabandust. Mõtlesin, et nüüd võiks suusad alt ära kujutleda, et eessõitja ei saaks aru, mille eest ma vabandust palusin.

Meil ei olnud malemängu alustamiseks kella ja me ei leidnud seda arvutist üles. Küsisime nõu targalt vanamehelt. Ta ütles, et ketas on teise arvuti juures. Rohkem ta meiega ei tegelenud. Me ei saanud vastusest päris täpselt aru. Aga tegime katset. Võtsime peaarvuti juurest ketta ja panime selle teise arvutisse sisse. Andsime käsu installeerida kõik kettal olevad programmid. Kartsin, et tagajärg võib olla, et see arvuti muutub peaarvutiks. Läksime arvutist kaugemale. Naismaletreener saabus lastele tundi andma. Ta rääkis pahaselt, et üks poiss oli kõndinud kanali ääres suu kõrvuni ja lugenud tema õpetatud halbu salme. Treener lubas, et edaspidi õpetab ta meile ainult häid asju.