esmaspäev, mai 14, 2012

Alustati vabadusvõitlust

Kõndisime mööda teed ja panime maatükkide hinna määramiseks vaiasid püsti. Praegu olid kõik maatükid kandilised ja sama ristküliku osad, nii et hindade arvutamine oli kerge. Aga edaspidi võis tulla tegemist ka teistsuguse kujuga maatükkidega. Eestlased alustasid vabadusvõitlust ja nende kolonn liikus mööda tänavat edasi. Kreuks oli reetur, sest ta ei jaksanud relva lõpuni käes hoida. Mina jõudsin sihtkohta esimeste hulgas. Läksin saali, kuhu kogunes publik. Krister käis nagu varasematelgi kordadel enne maha istumist tiiru ümber saali ja kommenteeris olukorda. Kahel eelmisel korral olin läinud Kristeri eeskujul kõigepealt saali ette ja siis istunud taha. Aga nüüd oli Krister määritud ja ma läksin istusin otse kolmandasse ritta. Märkasin, et olin istunud Sandri kõrvale. Selle poolest olin olulise koha ära tundnud. Rääkisin Sandriga paar sõna juttu. Hakkasime Livia ja Evaga üksteist mööda saali taga ajama. Samal ajal heitsin pilke ekraanile. Läksin majast välja ja tahtsin kõndida tiiru mööda kõnniteid. Aga sealt oli hirmuäratav minna, sest seal olid koerad. Kui siiski ühes koerast mööduma hakkasin, lõigi ta mulle hambad säärde.

*
Rahareformi ajal olin jätnud endale mälestuseks tuhat ühekroonist münti. Jätsin need voodi kõrvale hunnikusse ja ise läksin ruumist välja. Kartsin, et sel ajal varastavad klassivennad osa münte ära, sest klassivendade hulgas oli vargaid. Aga väikse protsendi müntide kaotus ei oleks minu jaoks suur õnnetus olnud. Eva pani ajalehte artikli, et mulle kuulub vanade müntide alleshoidmises Eesti rekord. Mõtlesin, et võibolla tegelikult ei kuulu, sest tuhat krooni on ainult sada eurot ja inimestel on palju suuremaid summasid. Aga ilmselt siiski teised ei olnud vanadest müntidest nii palju huvitatud kui mina.

0 vastukaja: