laupäev, mai 26, 2012

Enim õppinud maletajad

Male maailmameistrimatšil pidid kohtuma Kamski ja Polgar. Ütlesin, et need on kaks mängijat, kes on elus kõige rohkem malet õppinud. Neist oli juba enne sündimist otsustatud, et nad peavad maailmameistriks tulema, ja nüüd üks tulebki. Üks neist oli osalenud ka juba eelmisel maailmameistrimatšil. Arvasin, et seekord võidab Polgar, sest Kamski on veel nii noor, et tal on raske tüdrukuga mängida. Nii pidi esimest korda maailmameistriks naine tulema. Kõigile jagati söödavaid auhindu. Ma olin ainuke, kes ei võtnud vastu. Istusime autosse. Ütlesin, et turvavöö tuleb ka kinni panna, et avarii ajal aknast välja ei lendaks. Vastati, et aknast välja mitte. See vastus lähtus vist müüdist, et avarii ajal ongi kasulik aknast välja lennata. Kui jõudsime sihtkohaks olevasse majja, teatasin, et ma võin veel küpsist võtta, sest see jäi mul enne välja võtmata.

*
Koolikotti tuli mahutada lisaks paberasjadele veel vahetusjalanõud. Neid tuli kaasas kanda iga päev. Ma ei mäletanud, kuidas ma selle ülesandega varem hakkama olin saanud, kas varem hoiti vahetusjalanõusid koolis. Praegu olid mul vahetusjalanõudeks kingad, aga varem olid olnud botased. Lugesin ühte oma varasema klassi päevikut. Olin seal kasutanud palju lühendeid. Lühendiga olin sinna kirja pannud ka selle, kui palju Peep seekord raha laenas. Järgmisele leheküljele oli üks klassikaaslane ühe lühendi kohta kirjutanud, et see lühend on isegi arusaadav. Olime suures majas, kui väljas algas torm. Tundus, et puud neelavad osa pilvi ära. Oli näha, kuidas pilv läheb jutina puu sisse. Aga võibolla see oli ka midagi muud. Ütlesin, et tormi ajal ei ole soovitav akna lähedal olla, sest midagi võib aknast sisse lennata.

0 vastukaja: