pühapäev, mai 20, 2012

Eraarst

Kuulasin muusikat. Mulle tuli seepeale kaks kirja tundmatutelt maainimestelt. Seejärel tulid arvatavasti need samad inimesed külla. Kuulasime veel muusikat. Vaatasime voodikastist vanu vihikuid. Toomal oli seal vihik, millel oli ümbrispaber ümber, aga sisse ei olnud midagi kirjutatud. Mõtlesin, et võiks selle vihiku endale võtta. Ma võisin enda arvates kasutada vihikuid teistes ainetes, kui oli ümbrispaberi peale märgitud. Peaasi, et endal meeles oleks, millises on milline aine. Õpetajad võisid küll vaidlema hakata. Saadeti paberisedel, millel oli ingliskeelne lause, mis tähendas, et tänaseks on aeg pidu lõpetada. Panin muusika kinni ja hakkasin magama minema.

*
Järgmisel päeval teatati raadios, et Kivisildnik sai spordivõistlusel esikoha. See seletas, miks ta nii kuri oli - sest ta oli füüsiliselt tugev. Vibutasin rusikat, mis võis õue ära paista. Raadios rääkis keegi, et tahetakse rahvaalgatuse korras valimisseadust muuta, et kaotada viie protsendi künnis ja üks teine parandus teha. Eestis polnud küll rahvaalgatuse õigust, aga arvati, et kui piisavalt allkirju kokku saadakse, siis võetakse seda arvesse. Mõtlesin, et võin allkirja anda, sest kui viie protsendi künnis kaob, siis saavad rohelised uuesti Riigikokku. Juhul kui künnise kaotamine muudab valitsemise ebastabiilseks, nagu on ähvardatud, saab selle hiljem taastada. Raadios räägiti, et meeleavaldus tahetakse korraldada Tartus, mitte Tallinnas. Rääkija arvates oleks piisanud sellest, kui postmargi suurune rahvahulk kokku saadakse. Järgmisena rääkis Mikser. Ta paistis ka viie protsendi künnise vastu olevat. Ta rääkis veel, et Eestis on halb, et Riigikogu liikmetel ei ole juba hulk aastaid õigust saadikutöö kõrval muud tööd teha. Muidu nad saaks minna saarele ja teha väga kasulikku füüsilist tööd. Naissaatejuht küsis, kas seda tööd ei saa teha juhul, kui palga asemel tasutakse pangaintressidega. Mikser vastas, et ei saa, intress jääb ikka ühe suureks. Lisandub veel töö tegemise rahaline kulu, nii et saadikud jäävad hoopis vaesemaks. Mõtlesin, et saatejuhi arvates rääkis Mikser imelikku juttu, mistõttu saatejuht arvas, et võib ise ka midagi imelikku öelda. Aga võibolla oli saatejuhil siiski õigus, sest võibolla intressi muutmine oli seadusega lubatud. Mikseril ei olnud seadused peas ja ta ei saanud kohe järele vaadata. Läksin kööki sööma. Ema rääkis, et kavandataval meeleavaldusel peab iga osavõtja ühe pudeli puruks viskama, et maha jääks klaasikillud. Ütlesin, et kõigepealt viskavad nad pudeleid puruks ja seejärel hakkavad aknaid sisse lööma, sest aknad on ka klaasist. Pille ütles, et siin haiseb. Torkasin talle sõrme nina alla ja käskisin nuusutada. Pille ütles, et kõigepealt käitun ma söögilauas halvasti ja pärast mölisen internetis. Isa tuli kööki ja asus Pille poolele. Ütlesin nuttes, et kui ema mulle kallale tuleb, läheb isa emale appi, ja kui Pille mulle kallale tuleb, läheb isa Pillele appi. Seepeale läks isa Pillele kallale. Pille ütles, et isa on närvihaige. Vastasin, et inimene võib närvihaige olla, aga nohu on ka haigus. Kukkusin põrandale. Seejärel kukkusin minestades laua peale, nii et laud läks ümber. Hoidsin silmi kinni ja nutsin. Võibolla ma päriselt ei olnud minestuses, vaid ainult arvasin. Läksin oma tuppa. Isa tuli ja sidus mind voodilina sisse. Mõtlesin, et kui ta mind nüüd korterist välja viskab, hakkan laskma vahetpidamata uksekella. Aga selle peale ei pruugita ust avada, vaid võidakse uksekell küljest võtta. Seetõttu pean rabelema lahti juba enne välja viskamist. Aga isa ütles hoopis, et ta määrab mulle eraarsti, et see mind raviks. See arst ütles, et talle ei tule üllatusena, et patsiendid nutavad. Istusin arsti laua kõrval. Arst esitas mulle mingi küsimuse. Ütlesin, et ma ei kuulnud. Arst vastas, et ma kaotan hääle ja kuulmise. Ta rääkis uuesti midagi, mille sõnu ma ei eristanud. Ütlesin, et ma jälle ei kuule. Arst küsis, kas ma tunnen haisu muude kehade küljes peale enda keha.

0 vastukaja: