kolmapäev, mai 16, 2012

Laps töötab ülikoolis

Kullid näevad teravamalt kui inimene, aga öökull näeb ainult pimedas. Kuud näeb arvatavasti inimene temast paremini nii päeval kui ka öösel, sest kuu võib öösel valgusallikana öökullile liiga hele olla. Kui inimesed loovad kunstvalgustust juurde, läheb öökullide elu raskemaks. Kui ma lapsepõlves koolist tulin, oli taevas tähti täis, aga nüüd enam mitte, sest linna kõrval on tugeva valgustusega kasvuhooned. Ajaloolisti saadeti talvel vahetpidamata tähetorni vaatlusõhtute reklaame, aga iga kord kutsuti vaatama ühtesid ja samu kolme planeeti, sest teised ei ole lihtsalt piisavalt heledad. Algkooli ajal veel üks klassivend rääkis, et tema on seal ühe teise planeedi kuud vaatamas käinud. Mina ei ole tähetornis käinud, aga nende reklaamide peale vaatasin ühel päeval entsüklopeediast Marsi pilte. Peedul kirjanike suvilas oli Kaburitel ka teleskoop. Mina sellega taevast vaatamas ei käinud, aga nooremad vennad minu teada käisid. Üks vend kutsub mind süstamatkale. Seni on süstad seostunud minu jaoks kõige rohkem sama venna sünniaastaga, kui nägin neid Pärnu lahel sõitmas. Suvitasime Pärnus majas, mille aken oli mere poole ja süstad paistsid aknasse ära. Neid oli erineva pikkusega. Pärnus nägime päevakoera, kelle kohta kõik rääkisid, et nii pikk. Hiljem mina ja õde rääkisime, et see oli nii pikk, nagu meie sealse toa ukse kõrval kaks maast laeni ulatuvat toru kokku. Laste jaoks olevat mängult ja päriselt üks ja see sama. Mõne päeva eest Tõnis ütles, et tema issi on ka tema vanaema issi ja hakkas naerma. Vanaema vastas, et tema issi nimi on hoopis Herbert. Tõnis küsis, kus vanaema issi on. Vanaema vastas, et suri ära. Tõnis vaidles vastu, et läks hoopis tööle. Vanaema ütles, et kõigepealt läks tööle, ta töötas ülikoolis. Tõnis vaidles vastu, et hoopis tema töötab ülikoolis. Päev varem oli ta kirjeldanud, mida ta ülikoolis teeb. Selle jutu peale öeldi, et siis see on majandusteaduskond.

0 vastukaja: