neljapäev, juuni 28, 2012

Ilus taevas

Tänase jalutuskäigu ajal vaatasin ilusaid asju. Nii jäi meelde palju lilli. Üks ilusamaid asju oli taevas. Autod olid vähem ilusad, aga neid seostasin mänguautode ja seega oma lapsepõlvega. Oleks võinud seostada ka vennapoegadega, kes praegu mänguasjadega mängivad. Kui nad meil külas käivad, siis nad peavad mängima vanade ja kulunud mänguasjadega, mis veel edasi kuluvad. Aga paistab, et nad on rahul. Ühel korral, kui üks vennapoeg pidi koju minema, ütlesin talle, et kodus on ka mänguasju. Tema vaidles vastu, et kodus ei ole. Seal on hoopis teistsugused. Vahel on nad tahtnud mõnda asja kaasa võtta. Ühel korral üks küsis mult, kas ta võib võtta minu vana ja rikkis kella. Ma polnud väga vastu, aga kui tal koju minema hakates see enam meeles ei olnud, siis ma omalt poolt ei pakkunud. Kui kodus on vanu kellasid, saab neid pakkuda eriti väikestele lastele, et nad veel töökorras kella suhu ei paneks. Natuke suurematele lastele olen vajutada andnud malekella. See nädal annab Tartu linna päeva puhul malesimultaani tänavune Tartu meister. Eelmine aasta oli ta ka Eesti meister, aga jäi nüüd sellest tiitlist ilma. Eesti meistriks tuli vist kõige madalama FIDE reitinguga osavõtja. Eesti reiting ja FIDE reiting võivad vahel oluliselt lahku minna, kui kas rahvusvahelistel või Eesti turniiridel mängitakse vähe. Ühe mehe jutust sain ma aru, et ma võin ka FIDE reitingu saada viimati mängitud reitinguarvestusliku turniiri eest. Kui ma viimati reitingutabeleid vaatasin, ei olnud seda turniiri veel kummaski tabelis arvesse võetud. Täna pole vaadanud. Täna jõudsin lõpule ühe pika artikli arvutisse sisestamisega. Uude raamatusse panemiseks on ta võibolla isegi liiga pikk. Aga teema poolest tundub küllaltki oluline. Teine oluline artikkel on veel pikem ja seda ma võibolla ümber ei kirjuta. Raamatu saatesõnas peaks siiski mainima. Raamatusarja ilmumine on tänavu pidurdunud. Mina sain oma osa eelmise käsikirjaga tähtajaks valmis, aga ilmumine ei sõltu ainult minust. Raamatute müümisega läheb olukord kehvemaks, sest ülikooli raamatupood kolib väiksematesse ruumidesse. Üks mees ei uskunud minu kartust, et raamatupoed võivad üldse ära kaduda. Teine arvas, et võivad küll, et raamatuid müiakse küll edasi, aga mitte raamatupoes, vaid kingapoe raamatuosakonnas. Viimati ostetud kingadega ma olen kasutanud kingalusikat, mistõttu kand on paremini vastu pidanud, aga seda rohkem on kuluda jõudnud varvas. Keskkoolis ma käisin veen botastega, aga ülikooli ajal hakkasin kandma kingi.

0 vastukaja: