kolmapäev, juuni 20, 2012

Tomat kasvab

Mulle sünnipäeva puhul kingitud väike tomatitaim on kasvanud suureks ja talle on õied külge tulnud. Küsisin Joosepilt, kas neil kodus ka tomatid nii suured on. Joosep vastas, et üks on suur, teised on väiksemad. Ema arvas, et kui taim pikaks kasvab, siis ei ole tal piisavalt valgust. Minu ja Hennu arvates on ta küll valges kohas. Henn seletas pikaks kasvamist sellega, et ma valasin väetist. Aga väetist valasin ma üks kord. Kuigi tomat on iga päevaga kasvanud, näevad tal osad lehed juba pikemat aega välja poolnärtsinud. Henn küsis, ega me keppi toeks pannes juuri katki ei torganud. Vastasin, et lehed olid sellised juba enne kepi panemist. Henn õpetas, et okste juurest tuleb pungi ära võtta, need kurnavat taime ja olevat vesivõsud. Mul on vesivõsu ka kahju kärpida. Püüdsin esimesi õisi pintsliga tolmeldada. Algul tegin tomatist iga päev ühe foto, aga kui muid fotosid vahele tuli ja tomati omad poleks enam fotoaparaadis järjest olnud, siis katkestasin selle seeria. Hiljem õitest olen veel ühe foto teinud. Ma ei tea, kas ma kastan taime liiga palju või liiga vähe. Täna vähemalt oli selge, et tuli kasta, sest ilm oli nii soe, et muld kuivas kiiresti.

0 vastukaja: