laupäev, august 04, 2012

Introvertne male

Juba Jung raamatus psühholoogilistest tüüpidest pani tähele, et introvertne inimene küll räägib vähem, aga võib palju kirjutada. Minu puhul kehtib see täiesti, et eelistan rääkimisele kirjutamist. Kirjutades ma panen punkti siis kui ise tahan, aga suuliselt rääkides on väsitav, kui peab sõnaõiguse pärast võitlema. Kirjutamine oleks justkui rohkem üksi olemine, isegi kui selle läbi peaks rohkemate inimestega kontakti saama. Ka eelistan ma vahel üksi male mängimist elusa vastasega mängimisele. Jung liigitas ka ennast introverdiks. Tema mälestusteraamatust üks meeldejäävamaid lauseid oli, et kõik kiirustamine on kuradist. Mulle ei meeldi samuti kiirustada, mis avaldub vastuseisus välkmalele. Üksi mängides ma võin küll mängida välktempos, aga ei kasuta selleks kella, mis mängu vägivaldselt katkestab ja lõpus suuremat kiirustamist nõuab. Üheks introvertsemaks maailmameistriks võib pidada Fischerit, kes kogu elu avalikkuse eest põgenes, kuigi tõmbas võibolla vastupidiselt kavatsustele endale just erakordselt suure tähelepanu. Kasparov on vastupidi ekstravertne maailmameister, kellele meeldib võidelda ka poliitilise võimu pärast, mille juures käike ei tehta vaikides. Fischeri soovitusel kasutatakse nüüd vähem kiirustamist nõudvaid kellasid, kus peale aja kulumise on võimalik seda ka juurde saada. Vanad ajakontrollid on samuti endiselt kasutusel. Tegelikult on ajakontrollid lühenenud, sest ühiskond liigub üldiselt kiirustamise suunas. Võibolla see sõltub korraldajate psühholoogilisest tüübist, kumba tüüpi mõtlemisaja mõõtmist nad eelistavad.

0 vastukaja: