reede, august 03, 2012

Klassikud käsevad

Vend ütles, et minul on peres kõige parem mälu, et ma ei saa isegi aru, et teised ei mäleta. Vastasin, et mõne asja mälu võib kõige parem olla, aga mitte kõigi asjade. Ma olen lugenud, et on olemas mitut liiki mälu. Ja liike on ilmselt rohkem kui vastavas kirjanduses nimetaud on. Lihtsustamiseks on liikide arvu piiratud. Aga kui inimese elulugu kirja panna, siis võib teda põhjalikumalt iseloomustada. Selle kohta, kes malet ei mängi, ei ole mõtet malelist mälu välja tuua. Aga kui temast kirjutab keegi, kes ise mängib ja üritab uusi inimesi male juurde tuua, siis ta võib juba kirjutada, et sellel inimesel olid tema meelest head malelised eeldused, aga ta valis teise ala. Maletajast sugulane rääkis oma lapselapse kohta, et temast võiks hea maletaja tulla. Aga tuli vist hoopis hea tennisemängija. Keres mängis hästi nii malet kui ka tennist. Mina füüsilisi spordialasid ei tee ühtegi väga hästi ja malet mängin paremini peamiselt nendest, kes ei ole seda õppinud. Aga unenägusid kirjutan paremini ilmselt nii maletajatest kui ka tennisistidest. Unenägude avaldamisele on vastuargumente, aga ma võin seda õigustada Piibli tsitaadiga, et ei tohi panna küünalt vaka alla. Neist autoritest, kelle raamatuid ma olen koostanud, ütles Tõnisson, et igaüks peab tegelema sellega, milleks tal kõige rohkem annet on. Samuti kirjutas Grenzstein, et ainult selline töö teeb õnnelikuks, milleks on eeldusi. Grenzsteini raamatu käsikirja hakati see nädal toimetama.

0 vastukaja: