kolmapäev, september 19, 2012

Seisukoht ei ole erapooletus

Täna tegin tavalisest pikema tööpäeva. Algul mõtlesin, et hoian aega kokku ka teise igapäevase blogisissekande arvelt. Eile mind selle eest kiideti, et mul pole plaanis uude listi üle ühe korra nädalas kirjutada. Tegelikult esimesel nädalal kirjutasin seal sagedamini, aga uusi teemasid pole rohkem kui keskmiselt kord nädalas algatanud. Teisele ja kolmandale teemale pole vastuseid tulnud. See võib tähendada, et kõige suuremaid eksimusi mul ei olnud. Blogis on parandatud ka seda, kui unenäos on faktivigu. Minu ajalooteemaliste unenägude raamatut on peetud minu kõige paremaks raamatuks, aga seda on kirjastuse laos luulekogudest rohkem järel. Ise olen seda ka vähem kinkinud, sest hind on kallim. Nüüd lubati minu raamatute müük lõpetada, et lattu ruumi teha. Siis pidin saama oma raamatuid tasuta. Aga kõiki ei saa ilmselt vastu võtta, sest kodus ka palju ruumi ei ole. Väga agressiivselt ei taha kinkimisega ka tegeleda, sest kõiki ei huvita raamatud siis ka, kui tasuta saab. Mõnda raamatud huvitavad, aga mitte minu omad. Feisbukis kirjutati, et kui teos huvi ei ärata ja ei müü, siis see pole kunst, vaid hobi. Aga kui mina ütlesin, et halba raamatut ostetakse rohkem kui head, siis pidasin silmas, et keerulisem raamat huvitab eelkõige intelligentsemaid inimesi. Sellega ma ei mõelnudki väga enda ilukirjandusteoseid, vaid rohkem klassikute artiklikogusid, mida ma koostanud olen ja millele kirjutatud saatesõnad võib liigitada teaduseks. Mul on olnud võimalik neisse ka ilukirjanduslikumas stiilis elemente sisse tuua. Targemad inimesed ütlevad, et teadus peab olema interdistsiplinaarne, aga kui on tehtud mingi teemalist, siis kiputakse nendes interdistsiplinaarset lähenemist keelama. Kõik listi liikmed selle vastu ei ole, aga on neid, kes keelavad. Ajaloolistis keelati poliitikast kirjutamist rohkem kui astronoomiast või bioloogiast, kuigi poliitika on rohkem ajalooteaduse teema. Võibolla keelajatel oli õigus, et teaduslistis peab lähenema erapooletumalt. Aga sada protsenti erapooletu ajalugu ei ole ka võimalik või vähemalt minu arvates soovitav. Kui ikka kirjutada Vabadussõjast, siis mul ei ole ükskõik, kumma poole võiduga see lõppes. Juba Vabadussõja nimetus on hinnanguline.

0 vastukaja: