esmaspäev, oktoober 22, 2012

Iseseisvuse andmine

Jeltsin andis Eestile iseseisvuse. Kui tema jutt hakkas kalduma selles suunas, et ta annab iseseisvuse, muutus Tõnisson väga tähelepanelikuks. Ta hakkas tegema rahutuid liigutusi, et kas nüüd tuleb püsti tõusta. Varsti tõusidki kõik püsti ja Tõnisson pani käe südame peale. Jeltsin andis Eestile iseseisvuse haigushoo ajal, kui ta ei jaksanud midagi muud teha.

*
Lugesin ingliskeelset ajalooajakirja. See oli fašismi erinumber. Lugesin kodus, aga see ajakiri oli raamatukogus ka olemas. Mõtlesin, et võiks seda koju laenata. Mõtlesin, et loen terve numbri läbi ja siis kirjutan artiklite lõppjäreldused kaustikusse. Mul oli pooleli uurimistöö, kus oleks tulnud kirjutada põhiliselt fašismist. Mõtlesin, et uusi sõnu ma ei kirjuta sõnade vihikusse, vaid samasse kaustikusse, kuhu tsitaadid. Selles lauses, mis ma ümber kirjutasin, oli mulle tundmatu sõna, millest ma ei saanud aru, kas see tuli kirjutada "mil" või "mel". Sõnaraamatust sain teada, et see tähendas vankrikahingut. Vennad mängisid ühte mängu. Üks vend küsis mult, mis asi see on, millega ma iga päev kõige rohkem tegelen. Vastuse tahtis ta kirjutada paberile. Vastasin, et kõndimine. Mõtlesin, et õigem vastus oleks olnud paber. Järgmisena esitas sama küsimuse teine vend. Nüüd ma ei vastanud, vaid ütlesin, et ta ei raiskaks mu aega.

0 vastukaja: