teisipäev, oktoober 09, 2012

Võõras aed

Ma ei saanud öösel magada, sest Kivisildnik kogu aeg rääkis. Tõusin vara üles. Läksin kööki. Kaebasin emale, et Kivisildnik ei lasknud magada. Mõtlesin, et võibolla oli Kivisildniku jutt ainult hallutsinatsioon. Ema küsis, kas Kivisildnik tõesti viibib siin korteris. Vastasin, et Kivisildnik ja Teder on sageli siin ööbinud ja nad alati lärmavad. Kööki sööma tuli üks täiesti võõras poiss, keda mina ega ema kumbki ei tundnud. Isa andis vaenlastele ka süia.

*
Läksin väikeste majade linnaosas lahtisest väravast võõrasse aeda lugema. Hakkasin seal iga päev lugemas käima. Lõpuks ühel päeval tuli majast üks vana naine, kes ütles, et teiste aeda ei tohi sisse tulla. Ta lisas, et kui ma seal loen, siis ärgu ma tehku seda vähemalt keset teed. Ütlesin, et palun vabandust, et ma sinna aeda tulin. Hakkasin küsima, kus punktis seal täpselt tohib istuda. Aga sellest küsimusest ma loobusin. Seletasin hoopis, et ma tulin siia lugema, sest siin linnaosas oli minu esimene kodu. Ma elasin Ujula tänaval. Naine küsis, mida me selle Ujula tänava majaga teeme. See küsimus näitas, et ta teadis, kes ma olen. Mind tundsid vist kõik vanemad Tartu inimesed. Vastasin, et ühe variandina kaalusime, et lammutame selle maja ära. Ja teisena, et teeme ta korda ja üürime välja. Kõndisin koos selle naisega mööda tänavat minema. Tänava ääres olid igal pool majad. Näitasin, et siin ei ole ju ühtegi pinki, ainuke võimalus kuskile istuda on mõnda aeda sisse minna. Mulle meeldis seal aias paku peal istuda. Kui Annelinnas mõni pink ongi, siis see on lõhutud. Annelinnas ma olen lugenud rõdul. Aga see aasta tegin ma seda ainult kaks korda, või kolm. Kõndisin koos selle naisega ühest majast läbi. Esimesele korrusele jõudes küsisin, kuhu edasi. Naine hakkas naerma, sest nüüd ma oleks võinud võõrasse korterisse sisse minna. Seal oli kaks ust, millest üks oli välisuks ja teine korteri oma, aga neil ei olnud võimalik teed tundmata vahet teha. Kõndisime jälle tänaval. Märkasin, et vana naine on muutunud nooreks. Ta küsis, kas ma mõtlen selja taha jäänud noorele naisele. Ta vist arvas, et ma pole veel märganud, et vana naine jäi aeda ja tema asemel tuli kaasa noor. Naine istus mulle selga. Võtsin tal kätega põlvede tagant kinni.

0 vastukaja: