teisipäev, november 06, 2012

Reiting ja kraad

Teises toas on külaline, aga ma ei saa hästi teiste inimestega ühes ruumis olla. Natuke aega olin. Sõime kalapraadi. Oli kolmekäiguline söömine - külmad kartulid hapukoorega, soojad kartulid kalaga ja koogid teega. Teiste jaoks seda esimest käiku ei olnud. Täna käisin veel raamatukogus, aga homme vist ei lähe. Mul oli raamatukogus vihmavari kaasas, aga lahti ma teda ei teinud, sest mõlemas suunas minnes oli sadu nõrk. Eile hoidsin teda algul lahti, aga pärast panin kinni, sest tuul oli tugev. Eile sadas kõvemini. Eile jõudsin töö koduse osaga vähem edasi kui täna olen jõudnud. Täna hommikul õppisin kõigepealt võõrkeele sõnu ja siis tegin tund aega maletrenni. Eile ma ärkasin natuke hilja. Algul ärkasin varem, aga siis jäin veel unenägudeta poolunne. Võibolla oli kauem magada vaja ka sellepärast, et laupäev ja pühapäev tõusin äratusega. Turniiril üks mees rääkis mulle ka, et tema kaks päeva järjest mängida ei jõua, sest pea läheb uimaseks. Pühapäevasel välkturniiril oli vähem osavõtjaid kui laupäevasel. Välkturniiri esikoha saaja on 14 või 15 aastane. Omavanuste hulgas ta on vist Euroopa meistriks ka tulnud, aga nüüd võitis täiskasvanute turniiri. Kiirturniiril ta oli viies. Kui ma nelja esimese kohad oma blogisse kirja panin, siis ma kohe ei vaadanud, kes viies oli. Lähtusin esimeste kirjapaneku alumise piiri puhul punktide arvust. Esimesest kohast alates jagunesid kohad punktide jagamisega. Oma võimalikust reitingumuutusest kirjutades ma ametlikku muutust veel ei teadnud, aga nüüd on välja arvutatud, et see tõusis 13 punkti. Arhiivis on nelja viimase aasta andmed säilitatud ja neist neljast aastast on see minu kõige suurem reitingutõus. Suuremaid langusi on olnud, aga ka pika male reiting ei ole neil aastatel korraga rohkem tõusnud. Keskkooli viimases klassis ja ülikooli esimesel kursusel tõusis küll. Aga viimastel aastatel tõusis vähem isegi sellel turniiril, kus ma punktidega esimest-teist kohta jagasin. Seal oli küll voore ka vähem. Kui rohkem turniire mängiks, siis võibolla saavutaks parema vormi ja lisaks suurema partiide arvu tõttu saaks ka reitingut korraga rohkem tõsta. Tegelikult kiirturniire ma mängin üsna palju, ainult tavaliselt ei ole need reitinguarvestuslikud. Ühest mängijast olen tähele pannud, et paremini mängib ta just mittereitinguarvestuslikel turniiridel. Maletaja teab, et reiting võib nii tõusta kui ka langeda, aga teaduses antakse kraadile liiga suur tähtsus. Nüüd tahetakse ilma doktorikraadita lektorid ka Tartu Ülikoolist ära kaotada. Kui kõik peavad eluaeg tegelema õppetööga, siis selle tagajärjel peaks langema just intelligentsemate inimeste iive ja sellega rahva keskmine IQ kahanema. Aga selle doktorikraadi nõudega võib tekkida probleeme, kui vastuvõttu doktoriõppesse ei suurendata. Minu meelest alles võeti suund üliõpilaste arvu vähendamisele ja selle asemel kvaliteedile keskendumisele.

0 vastukaja: