neljapäev, november 08, 2012

Sakslased on tubli rahvas

Mõtlesin, et doktroritöö on kõige parem kirjutada Grenzsteinist. Tahtsin hirmsasti sel teemal doktoritööd kirjutada. Aga ma ei teadnud, kuidas on kõige parem sõnastada doktoriõppesse astumise avaldus, et mind vastu võetaks. Mõtlesin, et kirjutan, et doktoritöö eesmärk on välja selgitada Grenzsteini roll Eesti ajaloos. Ja et ma olen juba ühe raamatu Grenzsteini kohta koostanud. Ja kaks raamatut tema vastasest Tõnissonist. Ja magistritöö kirjutasin ka ajakirjanduse ajaloost, kus oli Tõnissoni ajalehest juttu. Läksin kaitsma magistritööd fašismist doktoritööna. Ma oleks pidanud enne kaitsekõne kirjutama ja selle jaoks magistritöö uuesti läbi lugema. Aga ma polnud seda hulk aastaid lugenud. Mõtlesin, et kõnes ütlen, et kuna töö ületab magistritöö mahu, siis taotlen selle eest ka doktorikraadi.

*
Vend ja teise venna väike poeg istusid söögilauas. Andsin neile enda kasvatatud tomati, öeldes, et nad selle omavahel pooleks teeks. Lisasin, et mina, ema ja isa sõime eile igaüks juba ühe tomati. Kui ma vennapojale oma prille andsin, tuli prillisangal tükk küljest. Need olid alles üsna uued prillid. Võibolla ei pidanud kohe uusi prille ostma, vaid sai piirduda uute sangade ostmisega. Niikaua sai kanda eelmisi prille, mis olid veel üsna korras. Teistel oli ka vanu prille suuremas koguses kogunenud, mina poleks olnud ainuke. Nimetati nime Taagepera, ja rääkimist õppiv vennapoeg püüdis seda korrata. Ta küsis mult, miks ma mees ei ole. Vastasin, et sellepärast, et ma ei taha. Maalisin pilti. Selleks, et saada sõrmega uut värvi paberile kanda, pidi varasemat selle värviga kohta puudutama, siis sai võluväel sama värvi uuesti teha. Aga võluväel oleks see toimunud, kui ma oleks puudutanud kuivanud värviga kohti. Mina puudutasin märja värviga, nii et ühtlasi võtsin neist kohtadest värvi vähemaks. Pilt oli uue värvikihi pealekandmisest juba kõvasti muutunud. Ütlesin, et esialgseid tegelasi pole enam näha, või natuke veel läbi uue värvi on. Ütlesin, et sakslased on tubli rahvas, sest kui nad hakkavad koos maalima, siis maalivadki kõik. Aga kui eestlased hakkavad koos maalima, siis maalin mina üksi.

0 vastukaja: