kolmapäev, november 14, 2012

Tuuline ärkamine

Tänane unenägu oli eksamiks õppimise teemal. Mul oli vaja materjal ülikooli ajalooeksamiks selgeks saada nelja päevaga. Oli õppimise esimene päev. Mul oli lühike konspekt ja sellest olin välja kirjutanud neli veergu fakte, mis pähe õppida. Arvestasin, et kui kaheksa veergu olen saanud selgeks kaheksatunnise õppepäevaga, siis neli veergu peaks saama rutem. Aga mu õppimisvõime oli langenud. Pärast faktide selgeks õppimist tahtsin veel konspekti lugeda. Eksam pidi tulema uusaja kohta, aga mul olid konspektis faktid peamiselt 20. sajandi kohta. Vennad tahtsid minu õppimise pabereid näha, aga ma ei tahtnud neid näidata. Õhtul ei jäänud ma magama voodis, vaid põrandal voodi kõrval. Olin lootnud kõik neli veergu esimese päevaga selgeks saada, aga olin saanud ainult kolm. Neljanda veeru omandamine võis veel väga palju aega  võtta ja vaevaliselt minna. Mõtlesin, et ma kirjutasin loengus üles ju ainult vähem teada olevaid fakte. Sellepärast need olidki 20. sajandi kohta, samal ajal kui õppejõud rääkis põhiliselt uusajast. See tähendas, et lisaks konspektile pidin lugema veel raamatuid. Kodus oli "Üldine ajalugu", aga see oli vananenud. Võis minna raamatukokku ingliskeelseid raamatuid lugema. Raamatute lugemiseks eriti aega ei jäänud. Loenguid oli pidanud bioloogia õppejõud. Ta oli tulnud neid pidama spetsiaalselt ajaloo üliõpilastele. Ma ei teadnud, kas ma leian selle õppejõu veel üles. Mõtlesin, et võin minna bioloogia osakonda ütlema, et tahan teha seda eksamit, mille loenguid ajaloo üliõpilastele loeti. Kui ärkasin, puhus toas tuul. Käisin toad läbi ja otsisin lahtist akent, aga ei leidnud. Võimalik, et tagatoas siiski õhutati sel ajal tuba, aga sinna segama ma ei läinud.

0 vastukaja: