kolmapäev, veebruar 27, 2013

Omaette treenimine

Täna suusatama minnes panin kogemata jalga suusasaabaste asemel talvesaapad. Märkasin eksitust õnneks juba kodu lähedal. Täna oli talve 21. kord suusatada. Suusatasin neli ringi ehk kaks ringi vähem kui pühapäeval. Minu ema sõitis nii üleeile kui ka eile kuus ringi ja väsimust ei kaevanud. Mina mõtlesin, et hakkan uuesti pikendama tubaseid trenažöörisõite. Kunagi sõitsin iga päev kuus kilomeetrit, siis lühenesid sõidut tükiks ajaks ühele kilomeetrile. Viimasel aastal olen tavaliselt sõitnud kaks kilomeetrit, aga eile neli, et sõite edaspidi jälle vähemalt kuuele kilomeetrile pikendada. Seevastu jäi tegemata eile õhtune jalutuskäik, sest mul oli palavikukahtlus. Kraadiklaas näitas küll ainult 36,8, aga ma polnud kindel, et see ei kerki. Põhjust nii arvata andis ka eilehommikune tavalisest varasem ärkamine, mis vahel on haigestumise märk. Täna tundsin ennast jälle paremini. Suusatades läksin kolmest minuga samal rajal sõitnud inimesest mööda ja minust ei läinud keegi. Üks, kellest möödusin, oli küll laps ja teine lapsega koos. Enne tänast ei ole viimasel kahel talvel vist kellestki samal rajal mööda sõita tulnud. Eelmisel korral ma jõudsin ka ühele inimesele järele, aga see juhtus ringi otsal ja seetõttu pöörasin lihtsalt ümber. Vanasti oli tavaline, et kuigi ma tänaval kõndisin juba enamasti teistest kiiremini, mindi suusatades minust mööda. Tol ajal oli suusatajaid rohkem ka kui praegu. Üks põhjus on vist suuskade hinna tõus. Kui talve algul paljud talve saabumise üle virisesid, riputasin feisbuki küsimuste gruppi küsimuse, kas talv meeldiks rohkematele, kui suusad oleks odavamad. Vastajad leidsid üldiselt, et nende kahe asja vahel ei ole seost. Aga tol ajal, kui suusatajaid oli rohkem, ma nii palju talve üle virisemist ei kuulnud, vaid mäletan sellest ajast hoopis laulu "Põhjamaa, mu sünnimaa", kus minu arusaamist mööda talve kiidetakse. Mõne päeva eest oli ajalehes kehalise kasvatuse õpetaja artikkel, kes kinnitas, et kooliprogrammis on asendatud suusatamine uisutamisega suuskade hinna tõttu. Isiklikult ma suusatamise jaoks kooliprogrammi ei vajagi. Lapsena meeldis mulle ka rohkem kodu juures kui kooli suusatunnis suusatada, kus teised olid kiiremad ja osavamad. Selles värskes kehalise kasvatuse õpetaja artiklis mulle ei meeldinud ka, et ta nimetas oma aine tundidest kõrvalehoidjaid äpudeks. Just selline halvustav suhtumine oli põhjus, miks ma ei tahtnud minna füüsilisse trenni, vaid eelistasin maletrenni. Kehalisest kasvatusest kõrvale hoidmise põhjus võib olla tervislik, mis ei ole inimese oma süü. Minul on sellel alal suhteliselt väiksed võimed ka arvatavasti sünnikahjustuse, mitte vähese treenimise pärast. Halvustavad märkused on vahepeal viinud küll omakorda väiksemale treenimisele. Aga kui ma saan seda omaette teha, siis mulle tegelikult füüsiline treening meeldib. Nagu mulle üldse meeldib aktiivne tegevus, sealhulgas kirjutamine rohkem kui lugemine. Mis seletab ka, miks see sissekanne nii pikk sai. Palju uut siin ei ole, aga kordamine on tarkuse ema. Kui võib suusatamist korrata, siis võib ka kirjutamist.

0 vastukaja: