reede, märts 01, 2013

Lausete moodustamine ja piltide vaatamine

Villem hakkas eile esimest korda minu nime tarvitama. Nagu Tõniski, ei häälda ta seejuures alguses välja S-tähte. Aga kui Tõnis ütles Iimo, siis Villem rohkem Imoo. Joosep ütles vist Timo. Üks väljend, mida Villem eile palju kasutas, oli "täna ka". Kui algul koosnesid laused esemete nimetustest, siis nüüd käib nende ette see väljend, näiteks "Täna ka auto." Arvasin, et väikestele lastele meeldivad pildid, seetõttu püüdsin näidata Villemile ajakirja "Imeline ajalugu". Jaanuarinumbrit, mille kaanel oli Egiptuse vaarao kuldmask, ei tahtnud ta üldse näha. Aga tagakaanelt autoreklaami oli nõus vaatama. Veebruarinumbrit, mille esikaanel oli lennuk, vaatasime pikemalt. Seal olid osad pildid pahad ja osad head. Rohkem meeldisid Villemile reklaamid ja vähem ajalooteemalised pildid. Naksitrallide raamatus ei olnud ühtegi paha pilti. Vaatasime ka arvutist minu tehtud fotosid, milleks Villem ise soovi avaldas. Kui fotodel olid minu teravate nurkadega joonistused, ütles Villem ai-ai. Ühel pildil olime mina ja minu isa naervate nägudega. Seda pilti tahtis Villem pikemalt vaadata ja ei lubanud selle juurest kohe järgmise pildi juurde minna. Selle pildi kohta ütles ta: "Mõmmi ka."

TÄIENDUS: Mulle vaieldi vastu, et Villem ei ütle "täna ka", vaid "teine ka". Aga mina kuulsin enda arvates tema suust mõlemat.

0 vastukaja: