reede, aprill 05, 2013

Maailmaparandamise blogi

Selle blogi ja üldse minu tegevuse eesmärk on maailma parandamine. Maailmaparandamist on seostatud eelkõige noorusega ja mina olen vist juba keskealine, aga mul ei ole plaanis seda lõpetada. Kuigi kuna ma tean, et selles vanuses enam lõputult ei arene, siis võibolla sean varasemast realistlikumaid eesmärke. Maailma parandamiseks on kaks teed: 1) midagi head luua või jäädvustada; 2) probleemidele tähelepanu juhtida. Mõlemad on vajalikud. Ilusat saan ma luua siis, kui see on minu enda arvates ilus. Mõned kriitikud on kahelnud, kas minu teoseid on olnud mõtet avaldada, kui neile need ei meeldi. Aga nad ei ole küsinud, kas mulle endale meeldib. Oma esimest luulekogu kirjutades oli mul algul tunne, et need luuletused ei ole mitte lihtsalt head, vaid maailma parimad. Kui teos endale meeldib, siis ma usun, et kellelegi veel, vastasel korral võibolla mitte. Kui need, kellele teos meeldib, on vähemuses, ei ole see veel põhjus teose avaldamata jätmiseks, sest sellel vähemusel võibolla ongi neile sobivast suurem puudus. Probleemidele tähelepanu juhtimine võib samuti uusi probleeme juurde tekitada. Aga kui ma mõnele olulisele probleemile tähelepanu juhin, rahustan vähemalt enda südametunnistust, et ma olen sellega võitlemiseks midagi ette võtnud, kui kuulda ei võeta, ei ole võibolla minu süü. Probleemidele tähelepanu juhtimise korral on soovitav välja pakkuda ka probleemi lahendus. Mõnel juhul võibolla ka mitte, näiteks last kasvatades peaks arendama temas oskust ise probleemidele lahendusi otsida. Aga siis võib teda samuti vähemalt nii palju juhendada, et öelda, et ta otsiks.

0 vastukaja: