esmaspäev, mai 27, 2013

Tee metsast välja

Olin metsas. Kirjutasin Helinale kirja. Kirjutasin, et loodetavasti ei jää minu kirja tõttu tema järgmised raamatud ilmumata. Matsin kirja maha. Tõin sellele peale panemiseks eemalt liiva. Liiva juhtusin võtma sipelgapesast ja mõned sipelgad tulid liivaga kaasa. Matmise kohale kerkis kõrge kuhi kännu kõrvale, kõige peale panin maskeerimiseks kasvama taimed. Sipelgad hakkasid mune vanasse pessa tagasi vedama. Läksin metsast välja. Samal ajal läks üks inimene metsa sisse. Kuulsin selja tagant sahinat, nagu ta oleks aru saanud, et ma olen midagi matnud ja selle lahti kaevanud. Matnud olin liha. Mina ja üks vana inimene olime kahekesi murdnud ühe looma ja mina olin oma osa lihast maha matnud. Mõtlesin, et võibolla sipelgad hakkasid sealt lahkuma sellepärast, et nägid ette, et liha hakkab kõdunema. Tee, mida ma kõndisin, viis vana korteri juurest praeguse juurde. Olin avaldanud viis raamatut, Helina oli avaldanud umbes sama palju. Minu viiest raamatust kaks olid poliitilised - üks poliitiline luulekogu ja üks proosaraamat. Minu poliitiliste teoste kohta võidi öelda, et see on poliitiline paranoia. Peale poliitilise ajaloo olin ülikoolis õppinud ka kunstiajalugu. Seda võidi seostada sellega, et Hitler oli kunstnik. Üks vana naine jooksis minust mööda. Ütlesin talle: "Jookske-jookske!" Mõtlesin, et alustan kiirkõndi ja lähen teiselt poolt koolimaja minnes temast uuesti mööda. Mõtlesin, kuidas ma äkki tänaval võõrast inimest kõnetanud olin. Paistis, et hakkasin inimestega senisest vabamalt suhtlema. See oli unenägu. Pidin unenäos tee koduni sama pikalt läbima nagu ärkvel olles. Teisele poole koolimaja jõudsin vana naisega korraga. Üle tee minnes jõudsin puudega ääristatud kõnniteele, mille olemasolu mul ei olnud meeles. Aga uduselt tuli meelde, et kunagi oli see minu lemmiktee olnud. Kodu lähedale jõudes tulid mulle vastu inimesed, kes mind tundsid, ja ütlesid: "Simo tõmbab suitsu!" Mul oli sigaret suus, aga see ei põlenud. Lõpetasin just sigareti mittetubaka osa söömise ja viskasin tubaka maha. Isegi kui ma oleks tubaka alla neelanud, ei oleks see nii kahjulik olnud kui suitsu sisse hingamine. Mõtlesin, et oma majja jõudes lähen naabri poole.

0 vastukaja: